تجربه مشتری

تجربه مشتری چیست؟ راهکارها و ابزارهای مدیریت تجربه مشتری + معرفی کتاب

مدیریت تجربه مشتری جزو اولویت‌های کسب‌وکارهای بزرگ برای ۵ سال آینده است؛ چون شرکت‌هایی که بر تجربه مشتریان خود تمرکز می‌کنند نرخ رویگردانی را کاهش می‌دهند،…


نظرسنجی مشتریان رستوران و کافه از طریق فرم ساز آنلاین پرس لاین

نمونه فرم نظرسنجی رستوران و کافه چیست و چه ویژگی‌هایی دارد؟ + سوال‌های رایج فرم نظرسنجی غذا

"تنها یک تجربه‌‌ی ناخوشایند کافیست تا مشتریان رستوران شما، رستوران دیگری را انتخاب کنند". این جمله‌ایست که در ابتدای یکی از مقالات علمی-پژوهشی مجله‌ی فیوچر…


کسب درآمد در اینستاگرام

نحوه سفارش در اینستاگرام و راه‌اندازی فروشگاه اینترنتی اینستاگرامی + ۳ اینفوگرافی ضروری

استفاده از امکانات اینستاگرام از یک سو و استفاده امکانات نرم‌افزارهایی مانند پر‌س‌لاین از سوی دیگر به شما کمک می‌کند خاص باشید و در اینستاگرام به سرعت پیشرفت…


فرم بیمارستانی

نمونه فرم‌های بیمارستانی موردنیاز مراکز درمانی: از رضایت بیمار تا چارت علائم حیاتی

براساس تحقیقاتی که روی 2043 بیمار نروژی در استفاده از خدمات و فرم‌های آنلاین درمانی انجام شده است، 90 درصد آن‌ها اذعان کرده‌اند که فرآیند تمدید نوبت به کمک…


پاسخنامه آنلاین و نتایج را چطور در پُرس‌لاین بررسی کنیم؟


ارزش‌های سازمانی

ارزش سازمانی چیست و چه شاخص‌هایی دارد؟ لیست ارزش‌ها + ۳ برند موفق

ارزش سازمانی چیست و چطور باید ارزش‌های سازمانی شرکتمان را مشخص کنیم؟ در این مقاله به صورت مفصل……


باشگاه مشتریان

باشگاه مشتریان چیست؟ از استراتژی راه‌اندازی تا اجرا و تحلیل

باشگاه مشتریان در واقع برنامه‌ای است که طی آن، سازمان به مشتریان خاص و محدودی امکانات ویژه‌ و متفاوتی اعطا می‌کند. بدین ترتیب با القای احساس خاص بودن و عضوی از…


آزمون آنلاین

ساخت آزمون با پُرس‌لاین چه مراحلی دارد؟ راهنمای جامع آزمون‌ساز آنلاین + عکس و ویدئو

احتمالا یادتان باشد یا تصاویر مکتب‌خانه‌های قدیمی را دیده باشید که در آن معلم ترکه به دست، پای کودکی را به فلک بسته تا به روش خود فرایند آموزش را تکمیل کند.…


هتلداری

نرخ بازگشت به هتل و اقامتگاه را با ارزیابی عملکرد افزایش دهید

به کمک انواع فرم‌های هتلی و نظرسنجی‌های هتل و اقامتگاه سنتی از نظر جنبه‌های مختلف، تجربه مهمانان هتل را بهبود بخشید و نرخ بازگشت و وفاداری آن‌ها را افزایش…


منابع تحقیقات بازار

کتاب تحقیقات بازار برای راه‌یابی به عمق افکار مشتری + دانلود ۴ کتاب تحقیقات بازاریابی

این یادداشت نه درباره تحلیل این دلایل که بیشتر به دنبال معرفی منابع تحقیقات بازار است، منابعی که اگر به‌درستی انتخاب شوند نقشه راهی خواهند شد برای کم کردن…


افزایش تجربه مشتری با هوش مصنوعی ممکن است؟ داستان تحول ۳ برند

در این مقاله درمورد ارتباط رضایت مشتری با هوش مصنوعی صحبت کردیم و جنبه‌های مختلف آن را مورد بررسی قرار……


تغییر سازمانی چیست؟ | ۱۰ نوع تحول سازمانی + مراحل مدیریت تغییر


وفاداری مشتریان

وفاداری مشتری چیست؟ راهنمای کامل سنجش وفاداری مشتریان

آمارهای زیادی وجود دارد که نشان می‌دهد تلاش برای نگهداشت مشتریان بسیار کم هزینه‌تر از به دست آوردن مشتریان جدید است. شما باید با ایجاد ارتباط موثرتر با مشتریان…


شاخص وفاداری کارکنان

eNPS چیست؟ | راهنمای جامع شاخص وفاداری کارکنان، روشی که اولین بار اپل از آن استفاده کرد

بر اساس گزارشی که نشریه فوربس (Forbes) از تحقیق روی 2 هزار کارمند منتشر کرده، 82 درصد کارکنان به قرارداد فعلی خود احساس وفاداری دارند، اما نکته جالب‌تر اینکه…


تکنیک های سنجش رضایت مشتری

رضایت مشتری به چه روش‌هایی سنجیده می‌شود؟ ۸ اصلی سنجش رضایت مشتری و ۶ تکنیک به‌روز و پربازده

اولین شکایت مشتری ثبت‌شده در تاریخ بشر به سال ۱۷۵۰ قبل از میلاد مسیح بازمی‌گردد؛ متن لوح نشان می‌دهد مشتری به دلیل کیفیت نامناسب محصول، تحویل دیرهنگام و خلف…


سگمنتیشن مشتری

دسته‌بندی مشتریان چیست؟ راهنمای طبقه‌بندی مشتریان، مراحل و انواع آن

هرچه بیشتر مشتریان خود را بشناسید بهتر می‌توانید برنامه بازاریابی خود را بر اساس نیازها، خواسته‌ها و رفتارهای آن‌ها طراحی کنید چرا که اصل اول در بازاریابی…


رضایت مشتری

رضایت مشتری چیست؟ راهنمای کامل اهمیت، چگونگی و ابزارهای سنجش رضایت مشتری

برخلاف باور عمومِ مدیران کسب‌وکارها، همیشه ارائه برترین و عالی‌ترین خدمات به مشتری، تامین کننده رضایت مشتری نیست! در واقع، برای جلب رضایت کامل و عالی مشتری،…


زمان ارسال نظرسنجی مشتریان

زمان ارسال نظرسنجی مناسب برای بهبود تجربه مشتری و نرخ رشد درآمد

اگر می‌خواهید سنجش رضایت مشتریان را به طور صحیح انجام دهید باید تکنیک‌های رضایت سنجی مشتری را به خوبی بدانید. یکی از تکنیک‌های مهمی که باید برای افزایش رضایت…


پایان‌نامه دانشجویی را چطور با پرسشنامه‌های آنلاین آماده کنیم؟


مدل ادکار

مراحل مدیریت تغییر فرهنگ سازمانی در مدل ادکار (ADKAR)

برای شروع تغییر در گروه،‌ هیچ‌گاه به‌صورت انفرادی نمی‌توان اقدام کرد. چنانچه نیاز به تغییر و تمایل برای اقدام  در گروه به وجود بیاید، با آگاهی و آموزش می‌توان…


پرسشنامه آنلاین

انواع سوالات پرسشنامه؛ از کارکرد تا معیارهای ایده‌آل

ساده‌ترین و کم‌هزینه‌ترین روش تعیین برنامه و اهداف آینده سازمان پرسشنامه آنلاین است. اما نه به آن معنی که هر پرسشنامه آنلاینی می‌تواند چنین قابلیتی داشته باشد.…


نرم افزار اتوماسیون فرم ساز

نرم‌افزار اتوماسیون فرم‌ساز چیست و چطور به کسب‌وکارها کمک می‌کند؟

نرم‌افزار اتوماسیون فرم ساز یک ابزار کلیدی و البته ضروری برای همه نوع کسب‌وکار است. کاربرد نهایی این ابزارها مانند هر ابزار دیگری، پیش از هر چیزی صرفه‌جویی در…


تصویر مدیر شرکت در حال تلاش برای بهبود شاخص خالص مروجان

NPS چیست؟ از صفر تا صد شاخص خالص مروجان یا NPS


مدیر آقا در حال برنامه ریزی برای رشد و بررسی آمار نفوذ برند در بازار

نفوذ در بازار و هر آنچه باید درباره سنجش و بهبود آن بدانید


کارمند مرد درحال پاسخ دادن به پرسشنامه تعلق خاطر کارکنان

تعلق‌خاطر کارکنان یا اشتیاق شغلی چیست؟


انواع برندسازی چیست و چطور در صنایع مختلف برندسازی کنیم؟


آگاهی از برند

آگاهی از برند چیست و یا وقتی به علی دایی فکر می‌کنید، دقیقاً به چه فکر می‌کنید؟

برخی برندها مترادف یک معنی خاص در ذهن مخاطب هستند، یعنی وقتی نام آن‌ها را می‌شنوید یا می‌خوانید به یک محصول مشخص یا خدمات منحصربه‌فرد فکر می‌کنید. آگاهی از…


طیف لیکرت

نحوه محاسبه میانگین و درصد در طیف لیکرت پرسشنامه


مراحل تحقیقات بازار

مراحل تحقیقات بازار به صورت کاربردی و عملی


تحلیل نتایج پرسشنامه

تحلیل پرسشنامه و داده‌ها و آمارهای آن که باید بدانید

تحلیل نتایج پرسشنامه و دریافت داده‌های آماری در پرس‌لاین و بعد از اتمام جمع‌اوری داده‌ها به کمک انواع جداول و نمودارها به امری آسان تبدیل شده است. این مطلب را…


سوالات تحقیقات بازار

سوالات تحقیق بازار که حتما باید بپرسید


سوالات پرسشنامه و نظرسنجی

طراحی سوالات پرسشنامه برای جلوگیری از سوگیری


تحقیقات بازار

تحقیقات بازار چیست و راهنمای کامل تحقیق بازاریابی

دیوید دارمانین، مدیرعامل Hotjar پیش از آن‌که این استارتاپ موفق را راه‌اندازی کند، دو کسب‌وکار دیگر را نابود کرده بود. در هر یک از این کسب‌وکار های شکست خورده،…


زن و مرد جوان در حال طراحی پرسشنامه استاندارد در پرس لاین

اصول طراحی و ساخت پرسشنامه و هرآنچه باید بدانید


تقسیم بندی بازار هدف براساس اطلاعات دموگرافیکی مانند جنسیت، تحصیلات، سن و غیره

اطلاعات دموگرافیک و هرآنچه باید درباره آن بدانید

"خواننده‌ی گرامی سلام! لطفاً بگویید آقا هستید یا خانوم؟ کارمندید یا کارفرما؟ راستی درآمد شما چه‌قدر است؟" هیچ کس دوست ندارد یک غریبه در ابتدای یک مکالمه از او…


سوالات نظرسنجی مشتریان

نمونه سوالات نظرسنجی مشتریان که حرفه‌ای‌ها می‌پرسند

بیشتر شرکت‌های بزرگ و موفق دنیا در تلاشند که بیش از هر زمان دیگری مشتریان را در مرکز استراتژی‌های خود قرار دهند. اما همه باید بدانند که ما در عصری زندگی…


کارمند خوشحال مورد ارزیابی 360 درجه برای بررسی عملکرد کاری و مهارت های ارتباطی و مدیریتی

ارزیابی ۳۶۰ درجه چیست و هرآنچه باید درباره‌ آن بدانید

بیش از یک‌/سوم شرکت‌های آمریکایی از ارزیابی ۳۶۰ درجه برای ارزیابی کارکنان خود بهره می‌برند. در انگلیس نیز  ۳۴ درصد از کارفرماها از این روش برای ارزیابی عملکرد…


کارمندان زن و مرد سازمان در حال شرکت در نظرسنجی رضایت منابع انسانی

پرسشنامه‌های مدیریت منابع انسانی برای مدیران حرفه‌ای


نظرسنجی کارکنان با استفاده از نوع سوال مقیاس لیکرت

طیف لیکرت چیست و چطور این مقیاس را در پرسشنامه تحلیل کنیم؟


رضایت شغلی

مهم ترین فاکتورهای رضایت شغلی در ایران و دنیا


نقش موفقیت مشتریان در مدیریت تجربه مشتری و افزایش فروش

راهنمای کامل موفقیت مشتریان چیست؟


محتوای UGC

محتوای UGC (محتوای تولیدی کاربرها) و بهترین ابزار تولید UGC


روحیه کارکنان

چطور سلامت روان کارکنان جدید خود را تامین کنیم؟ + ۴ استراتژی کارآمد

تامین سلامت روان کارکنان یکی از مهمترن مباحث مدیریت علوم انسانی است. اینجا درباره افزایش روحیه کارکنان و استراتژی‌های موثر برآن……


فرم آنلاین در مارکتینگ

۱۳ دلیل برای بهبود فرآیندهای مارکتینگ به کمک فرم آنلاین


کتاب تجربه مشتری

کتاب های تجربه مشتری: معرفی بهترین منابع یادگیری تجربه مشتری

این ۷ کتاب در حوزه تجربه مشتریان به شما کمک می‌کنند مدیریت بهتری از تجربه مشتریان خود داشته باشید. این کتاب‌ها علاوه بر معرفی شامل خلاصه کوتاهی هم می‌شوند که…


بازخورد عملکرد کارکنان

راهنمای کاربردی برای بازخورد دادن به کارکنان + معرفی مدل STAR

رابطه مدیر و کارکنان یا سازمان با اهالی خود یک جاده دو طرف است. شک نداشته باشید که در این مسیر اصطکاک‌هایی خواهید داشت اما بدون در نظر گرفتن بازخوردها رسیدن به…


استارتاپ چیست

چطور استارتاپ موفقی راه بیاندازیم و شکست نخوریم؟

استارتاپ چیست و چه مراحلی را باید برای راه اندازی استارتاپ طی کرد؟ چک لیست راه‌اندازی استارتاو را پر کنید و ببینید چقدر آماده عرضه استارتاپ خود……


ارزیابی عملکرد کارکنان

نکات مهم در ارزیابی عملکرد کارکنان + دانلود فرم ارزیابی عملکرد کارکنان

در مبحث مدیریت عملکرد کارکنان نکته مهم این است که به صورت دوره‌ای و منظم پرسشنامه ارزیابی عملکرد کارکنان پر شود و نتایج حاصل از آن تحلیل شود تا مشکلات احتمالی…


راه اندازی کسب و کار جدید

چطور به کمک پُرس‌لاین کسب و کار جدید راه‌اندازی کنیم؟


تحقیق بازار آنلاین

راهنمای کامل تحقیق بازار آنلاین و تحقیق بازاریابی دیجیتال


نظرسنجی آنلاین

۱۰ نظرسنجی آنلاین موردنیاز برای توسعه کسب‌وکارها؛ از رضایت مشتری تا تعلق‌خاطر کارکنان

چرا باید از نظرسنجی آنلاین در کسب‌وکارمان استفاده کنیم و چه نظرسنجی‌هایی بیشترین کاربرد را برایمان دارند؟ این دو سوال را به طور کامل در این مقاله پاسخ…


لید جنریشن

لید جنریشن چیست و چطور باید لیدها را جذب کنیم؟


بهبود تجربه محصول

بهبود تجربه محصول و هر آنچه باید درمورد افزایش آن بدانید – نکته‌های فوق ویژه!

تجربه محصول چیست و چطور می‌توان با بهینه‌سازی آن به رشد درآمد و فروش رسید؟ در این مقاله……


کلید آزمون آنلاین

تصحیح خودکار آزمون آنلاین و ارسال خودکار کلید آزمون به آزمون‌دهندگان

با تصحیح خودکار آزمون آنلاین در زمانتان صرفه‌جویی کنید و با نمایش کلید آزمون آنلاین، روند یادگیری را بهبود……


ارتباط بهتر در محیط کار

چطور هنر ارتباط بهتر در محیط کار را یاد بگیریم؟

هنر ارتباط بهتر در محیط کار می‌تواند به‌عنوان ابزاری قدرتمند برای بهبود عملکرد سازمان و ساختار تیم‌ها استفاده……


وبینار منابع انسانی داده‌محور، نبایدها، اشتباهات و کج‌فهمی‌ها

در این وبینار از بدفهمی‌ها و اشتباهات رایج در داده‌های مدیریت منابع انسانی حرف زدیم. فایل این وبینار را می‌توانید از همین‌جا دانلود……


شاخص NPS 3.0

شاخص NPS 3.0 چیست؟ یا چطور مشتریان دوست‌داشتنی خود را شناسایی کنیم؟

شاخص NPS 3.0 شاخصی است که به جای NPS یا شاخص خالص مروجان معرفی شده است و تکمیل کننده آن است. درباره نرخ رشد اکتسابی یا همان NPS 3.0 در این مقاله بیشتر……


مدیریت کارکنان با استعداد

استراتژی مدیریت کارمندان با استعداد در استارتاپ یا آشنایی با اصول مدیریت فوق‌ستاره‌ها

ستاره‌ها، چه در محیط‌های ورزشی و هنری و چه در مجموعه‌های تجاری، موتورهای پیشران هستند. احتمال موفقیت هر پروژه‌ای با حضور یک یا چند نفر از این نخبگان افزایش…


استخدام کارکنان با استعداد

چطور کارمندان با استعداد و هوشمند برای استارتاپ خود استخدام کنیم؟ + چک لیست

جذب یا حتی حفظ سرمایه انسانی برای استارتاپ‌های که خود احتمال بقای اندکی دارند، شبیه یک عملیات غیرممکن است. هر اندازه هم به دنبال نیروی متخصص‌تر و با استعدادتری…


رویگردانی کارمندان

چطور نرخ رویگردانی کارمندان با استعداد را کم کنیم؟

در این مطلب درباره نرخ رویگردانی کارمندان و تفاوت آن با ریزش کارمندان و علل بروز و روش‌های کاهش نرخ ترک کارمندان هر سازمان صحبت……


پارادیتا

پارادیتا چیست و چگونه باید از آن استفاده کرد؟

اگر در فرایندهای نظرسنجی و تحلیل داده‌های خود به مجموعه‌ای از داده‌های جانبی رسیدید و از آن‌ها برای فهم بهتر داده‌های اصلی استفاده کردید، در واقع از پارادیتا…


شاخص NPS

چطور از شاخص خالص مروجان برای موفقیت وبسایت‌های نرم‌افزاری بهره‌مند شویم؟

استفاده از پرسشنامه NPS برای صاحبان وبسایت‌های نرم‌افزاری فواید زیادی را به همراه دارد. این نرم‌افزارها به کمک نتایج به دست آمده می‌توانند ارتباط بهتری با…


نرخ تعامل اپلیکیشن

نرخ تعامل اپلیکیشن چیست + ۶ روش کاربردی برای افزایش آن


چطور با گوشی موبایل پرسشنامه و آزمون بسازیم؟

ساخت آزمون آنلاین و پرسشنامه و انواع نظرسنجی با گوشی موبایل این روزها به کمک پرس‌لاین ممکن شده است. به کمک این راهنما می‌توانید از ۰ تا ۱۰۰ انواع پرسشنامه و…


صدای مشتری

راهنمای کامل صدای مشتری + معرفی ۶ ابزار کاربردی

شنیدن صدای مشتریان منجر به بهبود وفاداری مشتریان و تجربه آن‌ها می‌شود. برای شنیدن صدای مشتریان ابتدا این مقاله را بخوانید و سپس استراتژی مناسب را……


تجربه کاربری

۱۰ شاخص ارزیابی تجربه کاربری؛ حیاتی برای کسب‌وکار شما


تغییرات پرس لاین

پُرس‌لاین در سال ۱۴۰۰ چه تغییراتی کرد؟

چند آمار جالب و تغییرات پرس‌لاین و امکانات جدیدی که در سال گذشته اراپه کردیم را در این مقاله……


فرهنگ تغییر سازمانی چیست و چرا باید همه مدیران برای تغییر در سازمانشان آماده باشند؟

شرکت‌هایی که می‌خواهند با شرایط جدید روز مطابقت بیشتری پیدا کنند و خلاق‌تر باشند با چالش‌های زیادی روبرو هستند اما یکی از این چالش‌ها تغییر سازمانی و ایجاد…


بوم کسب و کار

راهنمای کامل تدوین بوم مدل کسب‌وکار به همراه مثال

فکرهای خوب همیشه در ذهن می‌مانند و اولین قدم برای عملیاتی کردن فکرها و ایده‌ها، نوشتن آن‌هاست. با همین پیش‌فرض می‌توان گفت، بوم مدل کسب‌وکار، نمای تصویری از…


استراتژی تجربه مشتری

چطور استراتژی تجربه مشتریان را بهتر از رقبا تدوین کنیم؟ (راهنمای کامل به همراه مثال)

روش‌های متنوعی برای طراحی استراتژی تجربه مشتری وجود دارد. در این مطلب قصد داریم شما را با یکی از جامع‌ترین روش‌های طراحی استراتژی تجربه مشتری آشنا کنیم. این…


پرسونای مشتری

راهنمای کامل شناخت و طراحی پرسونای مشتری در کسب‌وکارهای B2B و B2C

شناخت دقیق و کامل پرسونای مشتریان به شما کمک می‌کند محصولات و خدماتتان را متناسب با نیازهای مشتریان ارائه کنید، رضایت آن‌ها را جلب کنید و نهایتا درآمد و فروش…


نقشه سفر مشتری

کامل‌ترین راهنمای ترسیم نقشه سفر مشتری + ابزارها و چند مثال

ترسیم نقشه سفر مشتری به کسب‌وکارها کمک می‌کند در مدیریت کلی کسب‌وکارشان دیدی بهتر داشته باشند و بتوانند فرآیندهای مختلف را بهتر پیش‌بینی و اجرا کنند. در این…


اجرای اتوماسیون بازاریابی در مسیر سفر مشتری برای حفظ ارتباط با او ازطریق ارسال اسمس و پیام های بازاریابی دقیق

اتوماسیون بازاریابی چیست و چطور کسب‌و‌کار شما را متحول می‌کند؟


موفقیت مشتری و خدمات مشتری

خدمات مشتری و موفقیت مشتری چیست و چه ارتباطی با تجربه مشتری دارد؟

بخش پشتیبانی از مشتریان با موفقیت مشتری اقدامات متفاوتی برای بهبود تجربه مشتریان انجام می‌دهند. در این مقاله درباره تعاریف و تفاوت‌های هریک و ارتباطشان با…


مشتری ناراضی در حال تماس با مرکز پشتیبانی مشتریان برای پیگیری سفارش

شاخص تلاش مشتری – شاخصی کلیدی در مدیریت تجربه مشتریان شما!


انواع نظرسنجی

راهنمای انتخاب تاکتیک نظرسنجی مشتریان

نظرسنجی مشتریان یکی از شیوه‌های بهبود در کسب‌و‌کار است. با کسب نتایج ملموس از این راهکار متوجه خواهید شد، منابع خود را در چه حوزه‌ای از کسب‌و‌کار و چگونه…