برندینگ در شبکه های اجتماعی: راهنمای کامل برای برندینگ سوشال مدیا در سال ۲۰۲۳

ابوالفضل پارسایی
۰۳ بهمن ۱۴۰۲ . ۱۷ دقیقه مطالعه

شواهد و تحقیقات، حاکی از این است که تا پایان سال۲۰۲۳ بیش از ۷۵ درصد کسب‌وکارهای جهان حاضراند بر برندینگ و استراتژی‌های مربوط به آن سرمایه‌گذاری کنند و تمرکز بیشتری روی آن داشته باشند. همین عبارت، برای شما به عنوان مدیر کسب‌وکار، کافی است که برندینگ را جدی بگیرید و تمام تلاش خود را برای تثبیت آن انجام دهید. با جا انداختن برند خود در ذهن مخاطبین و رسانه‌های امروزی، اثرگذاری کسب‌وکارتان به حداکثر میزان خود می‌رسد و برای سالیان طولانی پابرجا خواهید بود.

آمار نشان می‌دهد که نزدیک۵ میلیارد از جمعیت جهان، از شبکه‌های اجتماعی استفاده می‌کنند! این بهترین فرصت برای کسب‌وکار شماست که برندینگ را در شبکه های اجتماعی پیش بگیرید و صدای مجموعه خود را به گوش تمامی افراد در سرتاسر جهان برسانید. در نتیجه انجام برندینگ از مزایایی مانند فروش بیشتر، داشتن مشتریان وفادار، نداشتن محدودیت در تعیین قیمت و… بهره‌مند می‌شوید. در این مقاله جامع، به صورت کامل درمورد انجام برندینگ در شبکه های اجتماعی صحبت می‌کنیم و نکات مربوط به آن را عنوان می‌کنیم. با ما در پُرس‌لاین همراه باشید.

مراحل برندینگ در شبکه‌های اجتماعی

اگر به دنبال این هستید که در سال ۲۰۲۳ کسب‌وکار خود را در شبکه های اجتماعی به نمایش بگذارید و از این طریق برند خود را تثبیت کنید، مطابق گام‌های زیر پیش بروید:

  1. گام اول: بازسازی اکانت‌ها
  2. گام دوم: شناخت مخاطب هدف
  3. گام سوم: تولید محتوای برندینگ
  4. گام چهارم: حفظ تعامل و افزایش اثرگذاری

مراحل برندینگ در شبکه های اجتماعی

گام اول: بازسازی اکانت‌ها

شما باید در گام اول اکانت‌ شبکه‌های اجتماعی که قبلاً ساختید را بازسازی کنید. منظور از بازسازی، این است که به آن‌ها رسیدگی کنید و نکات زیر را اجرایی کنید.

  • تغییر رمز و انتخاب رمز عبور قدرتمند
  • قرار دادن عکس پروفایل / بنر / کاور باکیفیت و حرفه‌ای
  • نوشتن توضیحات Bio به صورت دقیق و مفید (حتماً تخصص کسب‌وکار را در این قسمت عنوان کنید)
  • قرار دادن لینک وب‌سایت و راه‌های ارتباطی درون بخش‌های لازم
  • افزایش امنیت اکانت
  • تغییر اسم در صورت طولانی یا نامناسب بودن

اگر کسب‌وکار خود را تازه راه‌اندازی کرده‌اید، اکانت‌های خود را راه‌اندازی کنید و تمام نکات بالا را رعایت کنید. موارد بالا مانند عکس و کاور پروفایل، همانند ویترین فروشگاه هستند و باید برای جذب مشتری به اندازه کافی روی آن‌ها کار کنید.

گام دوم: شناخت مخاطب هدف

قبل از شروع فرایند برندینگ، باید مخاطب هدف خود را به صورت کامل بشناسید. اگر قرار بود فقط در شبکه‌های اجتماعی تولید محتوا کنید، این گام اهمیت بالایی نداشت؛ اما حالا که برنامه‌تان را برای تبدیل شدن به برند چیده‌اید، باید مخاطبین هدف را به صورت کامل و به همراه جزئیات مربوطه، بشناسید.

فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی مانند اقیانوس عظیمی هستند که گنج‌های زیادی درون آن‌ها نهفته شده است. حرص زدن و تلاش برای رسیدن به تمام این گنج‌ها بیهوده است و شما باید به اندازه ظرفیت خود، از آن‌ها استفاده کنید. اگر بخواهیم ساده بگوییم، منظور این است که برای برند شدن، باید به جای همه افراد، مخاطب هدف خود را در نظر بگیرید. برای شناخت مخاطبین هدف درون شبکه اجتماعی، باید پرسونای مخاطب خود را بشناسید و روی موارد زیر تمرکز داشته باشید.

  • سن و جنسیت مخاطب چیست؟
  • عادت‌ها و تفریحات مخاطب هدف کدام‌اند؟
  • چه دغدغه‌ها و درگیری‌های ذهنی دارد؟
  • علاقه‌مندی‌ها و تمایلات او چیست؟
  • احساسات و شخصیت او چه ابعاد مختلفی دارد
  • حدوداً در چه ساعاتی از شبانه روز، شبکه‌های اجتماعی خود را چک می‌کند؟
  • روزانه چقدر زمان برای چک کردن شبکه‌های اجتماعی گذاشته می‌شود؟
  • محتوایی که در شبکه‌های اجتماعی دنبال می‌کند کدام‌اند؟
  • در خرید محصول موردنظر (مثلاً محصول / خدمات شما) به دنبال چیست؟

همانطور که مشاهده می‌کنید، مبحث شناخت مخاطب هدف بسیار گسترده است و اهمیت بالایی دارد. برند Marketing Evolution از اهمیت شناخت مخاطب اینگونه یاد می‌کند:

” شناخت مخاطب هدف باعث می‌شود علاوه بر افزایش نرخ بازگشت مشتری، با مشتریان خود ارتباط بیشتری داشته باشید و روابط بهتری خلق کنید. “

همین منبع، در ادامه عنوان می‌کند که شناخت مخاطب هدف باعث می‌شود برای هر مخاطب و مشتری، پیشنهادات شخصی و منحصر به فرد ارائه دهید. جالب است بدانید ارائه همین نوع پیشنهادات، بسیار ارزشمند است و ۸۰ درصد از مشتریان از کسب‌وکاری خرید می‌کنند که این اصل را در کار خود اجرا می‌کند.

گام سوم: تولید محتوای برندینگ

در گام سوم، باید تولید محتوا را با هدف برندینگ شروع کنید. نوع تولید محتوای برندینگ، با محتواهای عادی متفاوت است و باید به این مسئله توجه داشته باشید. اگر می‌خواهید در شبکه‌های اجتماعی برند شوید، باید محتوایتان را بر پایه همین اصول بچینید؛ زیرا:

شبکه اجتماعی برند شده: پروفایل و ظاهر برندینگ + محتوای تخصصی برند شده

در تولید محتوا بر اساس اصول برندینگ، باید موارد زیر را در نظر بگیرید.

  1. حفظ ظاهر کسب‌وکار: هر پست و محتوا از طرف مجموعه شما باید ظاهر کلی را حفظ کند. تفاوتی نمی‌کند محتوا متنی باشد یا ویدئویی! چهارچوب اولیه کسب‌وکار و اصولی که درون مجموعه دارید باید درون آن نمایان شود. برای مثال اگر مجموعه‌ شما کار رسمی انجام می‌دهد، سبک متون تبلیغاتی باید رسمی باشد؛ سبک عکس‌ها و ویدئوها باید رسمی باشد و فضا در همین شکل باقی بماند.
  2. حفظ مأموریت مجموعه و سازمان: به عنوان مجموعه و کسب‌وکار، رسالتی نهایی دارید که قصد دارید به آن برسید. باید محتواهای خود را بر اساس همین رسالت تولید کنید. برای مثال، در فرایند برندینگ، این امکان وجود ندارد که چون موضوعی ترند شده است، صرفاً برای جذب محبوبیت برایش تولید محتوا کنید! (البته کمک گرفتن از ترند‌ها برای رشد و تثبیت برند، مفید است و در مواقع لازم از آن بهره گفته می‌شود.)
  3. نشان دادن ارزش‌ها: ارزش‌های کاری باید درون محتوا نشان داده شوند؛ زیرا مخاطب به صورت ناخودآگاه به آن‌ها توجه می‌کند. فرض کنید شرکت فیلم‌برداری و عکاسی دارید؛ در نتیجه شیوه به تصویر کشیدن موارد مختلف و زیبا نشان دادن آن از ارزش‌های شما است. اگر محتوای خودتان این ارزش را نشان ندهد چه می‌شود؟ اگر در عین حال که به زیبایی و باکیفیت بودن کارها بها می‌دهید، محتوای خودتان بی‌کیفیت و معمولی باشد، برند به نوعی ضعیف عمل کرده است و صرفاً فقط تولید محتوا انجام داده‌اید.
  4. اهداف و برنامه‌ها: علاوه بر رسالت، باید به صورت ناخودآگاه اهداف مورد نظر را درون محتوای خود به نمایش بگذارید. اگر قصد دارید به واسطه محصولات و خدمات در صنعت بخصوصی تحول ایجاد کنید، محتوا را به حالتی بسازید که نمایانگر همین موضوع باشد.

انتشار مداوم محتوا در شبکه‌ها

برای تبدیل شدن به برند، باید به صورت مداوم محتوا انتشار کنید و در چشم مخاطبین باشید؛ البته توجه داشته باشید که کیفیت محتوا نیز بسیار حائز اهمیت است. سعی کنید به صورت روزانه و با استمرار، در شبکه‌های اجتماعی محتوا منتشر کنید.

از جمله راه‌ها برای صرفه‌جویی در زمان و حرفه‌ای‌تر شدن کار، این است که محتوایی را تحت عنوان محتوای مادر، درست کنید و از همان، به تعداد ۲ الی ۴ محتوای فرزند دربیاورید. در ادامه برایتان با ذکر مثال، به صورت کامل روال را توضیح می‌دهیم.

محتوای مادر: آموزش ساخت پاستا در منزل (ویدئو کامل برای وب‌سایت)

محتوای فرزند:

  1. ویدئو فرزند برای اینستاگرام: تکه‌های جذاب ویدئو به هم چسبانده شوند و به عنوان ویدئو معرفی، درون پیج قرار داده شود.
  2. پست آموزشی اینستاگرام: ۵ نکته مهم حین ساخت پاستا در منزل، از گفته‌های درون ویدیو استخراج و به صورت متنی نوشته شود؛ سپس به کمک آن، پست اسلایدی آموزشی درست کنیم.
  3. محتوای تبلیغاتی لینکدین: یک الی دو پاراگراف متن بنویسیم و از غذای پاستا و روش ساخت آن در منزل صحبت شود؛ سپس لینک ویدئو را قرار دهیم و از مخاطبین بخواهیم آن را در وب‌سایت ببینند.
  4. محتوای تبلیغاتی تلگرام: تکه‌ای از ویدئو که شامل نکات ساخت پاستا است را جدا می‌کنیم؛ سپس آن را به فایل صوتی تبدیل می‌کنیم و در تلگرام منتشر می‌کنیم. این امکان وجود دارد که فایل صوتی کل ویدئو را به عنوان پادکست در پلتفرم‌های پخش پادکست قرار دهیم.

همان‌طور که مشاهده می‌کنید، ما از محتوای مادر تولید شده، چندین فرزند متفاوت درست کردیم و آن‌ها را در شبکه‌های اجتماعی مختلف انتشار دادیم. در نظر داشته باشید که به عنوان برند، باید اتصال بین شبکه‌های اجتماعی را حفظ کنید و از مخاطبین بخواهید شما را در تمامی آن‌ها دنبال کنند. دلیل این صحبت، این است که هدف اصلی برقراری ارتباط و باقی ماندن در ذهن مخاطب است.

درباره روش‌های افزایش درآمد با اینستاگرام بخوانید:

ارائه و حفظ سبک کاری

از ابتدای کار، برای محتوای خود سبک بخصوصی را در نظر بگیرید و تا انتها مطابق همان پیش بروید. نوع محتوایی که تولید می‌کنید، مانند امضای کاری‌تان است و اهمیت بسیار زیادی دارد. به یاد داشته باشید که کسب‌وکار شما برای تبدیل شدن به برند، باید هویت مستقل داشته باشد.

گام چهارم: حفظ تعامل و افزایش اثرگذاری

برای تبدیل شدن به برند موفق در شبکه‌های اجتماعی، باید اثرگذاری خود را افزایش دهید. این افزایش، به حفظ تعامل با مشتریان و مخاطبین نیز کمک می‌کند. در ادامه مواردی را بیان می‌کنیم که انجام آن به شما کمک می‌کند ارتباط را با مشتری حفظ کنید و به واسطه افزایش اثرگذاری، تبدیل به برند شوید.

  1. برگزاری مسابقات: با برگزار کردن مسابقات، تعامل بین مخاطبین و مشتریان کسب‌وکارتان به شدت افزایش پیدا می‌کند. مخاطبین برای برنده شدن در مسابقه و دریافت هدایا تلاش می‌کنند و به این معناست که برای کسب‌وکارتان ارزش قائل هستند. شما به کمک پرس‌لاین می‌توانید مسابقه اینستاگرامی تعاملی و گیمیفیکیشن را اجرا کنید.
  2. تشویق به انجام کار: از جمله استراتژی‌های موفق و حرفه‌ای که برند‌های موفق از آن استفاده می‌کنند، این است که از مشتریان و کاربران بخواهید کاری برای مجموعه انجام دهند. برای مثال اگر فروشگاه آنلاین لباس دارید، لباس دارای لوگوی خود را به عنوان تقدیر برای مشتری بفرستید و به او بگویید که اگر با لباس فرستاده شده درون شبکه‌های اجتماعی خود عکس منتشر کند، از درصدی تخفیف برای خرید بعدی خود برخوردار می‌شود.
  3. دیدن پشت صحنه / روند کار: اگر کسب‌وکار شما به شکلی است که امکان اشتراک‌گذاری پشت صحنه یا روند کار در آن وجود دارد، حتماً این کار را انجام دهید. این اتفاق باعث می‌شود مخاطب به صورت ناخودآگاه با شما احساس راحتی و صمیمیت کند.

اگر مشاهده کنید، متوجه می‌شوید که تمام این کارها برای این است که ما به عنوان کسب‌وکار، خود را درون روزمرگی و عادات روزانه افراد جای دهیم؛ به‌طوری که اگر روزی مشتری از ما خبری نداشت یا محتوای جدید ندید، کنجکاو شود و بفهمد چرا این اتفاق افتاده است!  اگر تولید محتوای برندینگ را ادامه دهید، درون عادت‌های روزانه مشتریان و مخاطبین قرار می‌گیرید و به راحتی فرایند برند شدن را انجام می‌دهید.

اطلاعات بیشتر: این دقیقاً همان چیزی است که بلاگرها و اینفلوئنسرهای معروف از آن برای موفقیت در کار و اثرگذاری استفاده می‌کنند.

مزایای برندینگ در شبکه های اجتماعی

تبدیل شدن به برند در شبکه‌های اجتماعی مزایای باورنکردنی دارد که در ادامه به مهم‌ترین و ارزشمند‌ترین آن‌ها اشاره می‌کنیم:

  1. افزایش چشمگیر ترافیک وب‌سایت
  2. افزایش نرخ آگاهی از برند
  3. ارتباط واقعی و اثرگذار با مشتری
  4. بازاریابی بدون هزینه اضافه

افزایش چشمگیر ترافیک وب‌سایت

روند تثبیت برند در شبکه‌های اجتماعی به این شکل است که تمامی آن‌ها به یکدیگر لینک می‌دهند و همه آنها در نهایت به وب‌سایت مجموعه یا کسب‌وکار ختم می‌شوند. این ساختار، به گونه‌ای است که مخاطبین بتوانند از طریق تمام شبکه‌های اجتماعی با شما اتصال برقرار کنند و سپس برای استفاده از خدمات اصلی یا خرید محصول مشخص، به وب‌سایت مراجعه کنند.

زمانی که شما در شبکه‌های اجتماعی برند می‌شوید، ترافیک سایت خود را به صورت مستقیم و غیرمستقیم افزایش می‌دهید و در ذهن مخاطب باقی می‌مانید. در ادامه، هر دو حالت را توضیح می‌دهیم:

  1. افزایش ترافیک سایت به صورت غیرمستقیم: در این حالت، به دلیل اینکه شما در شبکه‌های اجتماعی حضور فعال داشته‌اید و به برند تبدیل شده‌اید، مخاطب کنجکاو است بیشتر درموردتان بداند و به همین دلیل، به وب‌سایت مراجعه می‌کند. احتمال خرید خدمات و محصولات مجموعه توسط مخاطب در این حالت بسیار زیاد است.
  2. افزایش ترافیک سایت به صورت مستقیم: مجموعه‌هایی که در شبکه‌های اجتماعی برند شده‌اند، بر روی مخاطبینشان اثرگذاری بالایی دارند. آن‌ها می‌توانند از این موقعیت استفاده کنند و به صورت مستقیم از کاربران درخواست مراجعه به وب‌سایت را داشته باشند. این درخواست، می‌تواند در قالب خرید محصول دارای تخفیف، ثبت نام رایگان و غیره باشد.

بهبود رتبه‌های سایت

از جمله مسائل قابل توجه درون سئوی سایت، رتبه صفحات بر روی کلمات کلیدی مختلف است. لینک‌سازی خارجی و انتقال ترافیک از سایر شبکه‌های اجتماعی به درون سایت، باعث می‌شود موتورهای جستجو مانند گوگل، اعتبار و ارزش سایت را بیشتر بدانند و به آن رتبه‌های بهتری بدهند.

لینک‌سازی بین شبکه‌های اجتماعی و انتقال ارزش آن به لینک وب‌سایت، نوعی سوشال سیگنال (Social Signal) محسوب می‌شود و به عنوان استراتژی سئو آن را انجام می‌دهند.

افزایش نرخ آگاهی از برند

نرخ آگاهی برند، به معنای تعداد افراد و دسته مخاطبانی است که برند و مجموعه شما را می‌شناسند یا حداقل یک بار چیزی از آن دیده‌اند. افزایش نرخ آگاهی از برند، روش‌های متعددی دارد و از بهترین آن‌ها، تبدیل شدن به برند در شبکه‌های اجتماعی است.

وجود کاربران زیاد در شبکه های اجتماعی، فرصت مناسبی برای دیده شدن و تبدیل بینندگان به مشتریان وفادار است. اگر قصد دارید رشد کنید و کسب‌وکار خود را به اوج برسانید، باید دائماً به فکر جذب مخاطبین جدید باشید و الگوریتم‌های موجود درون شبکه‌های اجتماعی مانند اینستاگرام، این کار را به بهترین شکل ممکن برای شما انجام می‌دهد؛ البته در نظر داشته باشید که برای تبدیل شدن به برند و کسب مقبولیت کاربران در شبکه‌های اجتماعی، باید به صورت اصولی و طبق چهارچوب مشخص پیش بروید.

درباره آگاهی از برند بیشتر بخوانید:

ارتباط واقعی و اثرگذار با مشتری

اکثر مشتریان تمایل دارند به برندی مشخص، احساس تعلق داشته باشند. زمانی که در شبکه‌های اجتماعی به صورت فعال و حرفه‌ای حضور داشته باشید و با مشتریان خود به صورت مداوم ارتباط برقرار کنید، احساس تعلق به وجود می‌آید. این احساس، به شکل ناخودآگاه درون ذهن مخاطبین اثر می‌گذارد و نوع رابطه، حقیقی خواهد بود.

زمانی که بتوانید به این مرحله از برندینگ در شبکه‌ های اجتماعی برسید، دیگر نوع رسانه یا شبکه اجتماعی اهمیتی ندارد؛ به این معنا که حتی اگر شبکه اجتماعی جدیدی راه‌اندازی کنید، به راحتی در آن رشد می‌کنید و کاربران شما را دنبال می‌کنند.

تعامل بیشتر مشتری با کسب‌وکار

قصد داریم دو مغازه کفش‌ فروشی را با هم مقایسه کنیم:

مغازه A: به صورت سنتی کار می‌کند و به برندینگ شبکه های اجتماعی اعتقادی ندارد.

مغازه B: برندینگ در سوشال مدیا را جدی گرفته است و برای آن به صورت ماهانه هزینه می‌کند.

در نظر بگیرید که فصل زمستان نزدیک است و هر دو کفش فروشی، محصولات جدید خود را از خارج خریداری می‌کنند. مغازه A محصولات را درون ویترین قرار می‌دهد و کل روز در مغازه می‌نشیند تا مشتریان بیایند و از او خرید کنند. این در صورتی است که مغازه B به دلیل انجام برندینگ و اعتباری که درون شبکه‌های اجتماعی کسب کرده است، عکس محصولات را درون پیج اینستاگرام و سایر شبکه‌ها می‌گذارد. در این حین، مشتریان به راحتی می‌توانند بدون حتی مراجعه حضوری، از طریق کامنت یا برقراری ارتباط، قیمت و جزئیات کفش‌های جدید را متوجه شوند.

حتی اگر فرض کنیم هیچ‌گونه خریدی برای دو مغازه صورت نگرفته است، به واسطه برندینگ انجام شده، تعامل مشتریان با مغازه B بیشتر است؛ زیرا برند را می‌شناسند و محصولات را مشاهده می‌کنند. مغازه A به دلیل ضعف در برندینگ، به نوعی انگار وجود خارجی ندارد و مشتریان تنها زمانی که نیاز به خرید کفش دارند به او مراجعه می‌کنند!

بازاریابی بدون هزینه اضافه

اگر به دنبال مشتری و سرنخ‌های جدید هستید، برندینگ در سوشال مدیا یا همان شبکه‌های اجتماعی، بهترین گزینه برای شماست. با برند شدن در این شبکه‌ها، دیگر شما به دنبال مشتری نمی‌گردید! این مشتری است که دائم به دنبال شما می‌گردد که محصولات و خدمات جدید را ببیند و در صورت نیاز، آن‌ها را خریداری کند.

دربارخ روش‌های افزایش سرنخ فروش بیشتر بخوانید:

میلیون‌ها مشتری در سرتاسر ایران و جهان وجود دارند که خرید از شما را نسبت به سایر رقبا ترجیح می‌دهند؛ اما هنوز با شما آشنا نشده‌اند! شما این توانایی را دارید که بدون پرداخت هزینه‌های سنگین برای تثبیت برند در دنیای واقعی مانند بیلبورد‌ها، تبلیغات تلویزیون و… به واسطه شبکه‌های اجتماعی برند شوید. جالب است بدانید که اثرگذاری این نوع از برندینگ در میزان فروش و تأثیرگذاری، نسبت به سایر روش‌ها بیشتر است.

دانلود رایگان ایبوک برندسازی از تبیین هدف تا تدوین استراتژی

کتاب الکترونیک راهنمای برندینگ، اطلاعات کاملی درباره برندسازی برای کسب‌وکارها در اختیار شما قرار می‌دهد. سرفصل‌های اصلی این ایبوک شامل موارد زیر است:

-بخش اول: برندینگ یا برندسازی چیست؟ تعریف ساده و کامل
-بخش دوم: مراحل برندسازی
-بخش سوم: انواع برندسازی چیست؟
-بخش چهارم: استراتژی برندینگ را چگونه تعیین کنیم؟
-بخش پنجم: اصول و قوانین برندسازی چیست؟
-بخش ششم: ۱۰ ایده متمایز برای برندسازی در کسب و کارهای مختلف
-بخش هفتم: ارتباط برندینگ با مارکتینگ چیست؟
-بخش هشتم: چطور از پرسشنامه ها برای موفقیت در برندینگ بهره مند شویم

همچنین در این ایبوک درباره برندسازی شخصی، برندسازی در اینستاگرام، برندینگ پزشکان، برندینگ سازمانی، برندینگ دیجیتال، برندینگ پوشاک، برندینگ رستوران‌ها، برندسازی محصول و برندسازی شرکت‌ها هم صحبت کرده‌ایم پس این ایبوک رایگان را برای کسانی که صاحب چنین کسب‌وکارهایی هستند هم بفرستید.

شما می‌توانید ایبوک برندینگ را به صورت رایگان دانلود کنید و از آن برای تعریف استراتژی برندینگ سازمان خود استفاده کنید.

دانلود ایبوک برندینگ

دانلود کتاب الکترونیک برندسازی

سؤالات متداول

در ادامه به رایج‌ترین سؤالات پرسیده شده در زمینه برندینگ شبکه های اجتماعی پاسخ می‌دهیم.

چگونه شبکه‌ های اجتماعی مناسب کسب‌وکار خودم را برای برند شدن پیدا کنم؟

برای پیدا کردن شبکه‌های اجتماعی که مناسبتان هستند، باید در ابتدا مخاطبین هدف خود را شناسایی کنید؛ سپس باید متوجه شوید که مخاطبین شما بیشتر در کدام پلتفرم‌ها فعالیت می‌کنند. برای مثال اگر مخاطبین شما صاحبان کسب‌وکار و افراد متخصص هستند، باید بیشتر از اینستاگرام، در لینکدین به دنبال آن‌ها باشید.

شبکه‌ های اجتماعی چگونه به برندینگ کمک می‌کنند؟

شبکه‌های اجتماعی به واسطه خلق اعتماد، اطمینان و وابستگی میان مشتری و کسب‌وکار، موجب موفقیت و گرفتن بازخورد در برندینگ می‌شود.

برای تبدیل شدن به برند در شبکه‌ های اجتماعی، استمرار چقدر مهم است؟

استمرار در این مبحث اهمیت بسیار زیادی دارد. باید تمام تلاش خود را برای جلب اعتماد مشتری انجام دهید. مخاطبین باید به تصویر، صدا و محتوای شما عادت کنند و دیدن آن را به عنوان بخشی از کارهای روزمره، بپذیرند. به یاد داشته باشید که برای اثرگذاری بالا، باید در طولانی مدت با مخاطبین و مشتریان همراه باشید و به آن‌ها اهمیت بدهید.

سخن پایانی

در این مقاله جامع، تمام نکات لازم برای تبدیل شدن به برند در شبکه های اجتماعی را عنوان کردیم و توضیحات لازم را ارائه دادیم. سعی کنید در حد امکان، از طریق همین شبکه‌های اجتماعی به مخاطبین و مشتریان خود بفهمانید که ارزشمند هستند؛ همچنین تمام تلاش خود را برای جلب توجه و اعتماد آن‌ها انجام دهید. اگر بتوانید اعتماد مشتری را به صورت کامل جلب کنید و در ازای پول دریافتی خدمات باکیفیت ارائه دهید، او را به مشتری وفادار تبدیل می‌کنید.

مشتری وفادار برای سالیان طولانی از شما خرید می‌کند و علاوه بر آن، به صورت رایگان شما را پیش دوستان و آشنایان تبلیغ می‌کند؛ این‌گونه اعتبار برند به صورت مداوم بیشتر می‌شود و رشد زیادی را تجربه می‌کنید. تبلیغات ویروسی و دهان به دهان، به واسطه همین نوع برندینگ به راحتی اتفاق می‌افتد. به نظر شما، چه نکات مهم دیگری برای تبدیل شدن به برند در شبکه های اجتماعی وجود دارد؟

ارسال نظر

Privacy Preference Center