بهترین کمپین های تبلیغاتی تا سال ۲۰۲۳: آشنایی با ۶ عامل حیاتی موفقیت کمپین‌ها!

ابوالفضل پارسایی
۰۲ دی ۱۴۰۲ . ۳۰ دقیقه مطالعه

کمپین‌های تبلیغاتی با هدف دستیابی به مشتریان بیشتر در بازه‌ای مشخص اجرا می‌شوند. برندهای بزرگ در ایران و خارج از ایران معمولا سالانه چندین کمپین تبلیغاتی با اهداف متفاوتی اجرا می‌کنند.

حالا اگر به‌فکر راه‌اندازی یک کمپین تبلیغاتی هستید، آیا استراتژی‌های بهترین کمپین های تبلیغاتی تا سال ۲۰۲۳ را می‌دانید؟ اگر محصول یا خدمات جدیدی برای معرفی به بازار دارید، باید از روش‌های خوب بازاریابی و تبلیغات موثر استفاده کنید.

تصور کنید دفتر ارائه خدمات پس از فروشی برای محصولات برندی بسیار معتبر دارید و به‌تازگی مشغول به کار شده‌اید. شما تنها ارائه‌دهنده این خدمات هستید ولی هیچ‌کس حتی وارد دفترتان نمی‌شود و حتی یک تماس ورودی برای درخواست خدمات ندارید! دلیل آن چیست؟!

شاید مشتریان شما اصلاً از وجود خدماتتان اطلاعی ندارند!؟ اگر محصول یا خدمات شما نسبت به سایر رقبایتان بهتر باشد ولی مخاطبین آن حتی از وجود آن اطلاعی نداشته باشند، هیچ سودی برای شما نخواهد داشت. به همین دلیل کمپین‌های تبلیغاتی در دنیای مدرن امروزی بسیار مهم هستند.

کمپین‌های تبلیغاتی به رشد کسب‌وکارتان کمک می‌کنند. بدون تبلیغات نمی‌توانید محصول فوق‌العاده خود را به دنیا معرفی، خدمات خود را تبلیغ و مشتری پیدا کنید.

هنگام طراحی یک کمپین تبلیغاتی، گزینه‌های زیادی پیش روی شماست. کدام یک بهترین نتیجه را روی رشد کسب‌وکارتان دارد؟ بررسی کمپین‌های تبلیغاتی خوب و مؤثر، کمک زیادی به شما در تعیین استراتژی‌های تبلیغاتی می‌کند.

از آنجایی‌که انواع مختلفی از استراتژی‌های بازاریابی وجود دارد، چگونه می‌توانید استراتژی مناسب را برای معرفی محصول یا خدمات خود انتخاب کنید؟ برای آشنایی با بهترین کمپین‌های تبلیغاتی و استراتژی‌های موفقیت آن‌ها تا انتهای مقاله با ما باشید و درباره نقش پرسشنامه‌های بازاریابی در اجرای موفق کمپین‌های بازاریابی بیشتر اطلاعات کسب کنید..

فهرست مطالب

معرفی بهترین کمپین های تبلیغاتی تا سال ۲۰۲۳

ریچارد پاورز (Richard Powers) نویسنده و برنده جایزه پولیتزر (Pulitzer) درباره موفقیت بهترین کمپین‌های تبلیغاتی این‌گونه می‌گوید: «گاهی حتی بهترین استدلال‌ها و دلایل در جهان، نظر یک نفر را هم تغییر نمی‌دهند. تنها استراتژی تأثیرگذار روی افراد، یک قصه خوب است!»

اگر می‌خواهید بهترین شعارهای تبلیغاتی و کپی رایتینگ‌های موفق تا سال ۲۰۲۳ را ببینید مطلب زیر را بخوانید:

نکته مهم در موفقیت تمامی کمپین‌های تبلیغاتی و کسب‌وکارها دقیقاً همین یک نکته است: تعریف داستانی قدرتمند و تأثیرگذار روی مخاطبان! کمپین‌های زیر تأثیرگذارترین تبلیغات را ارائه دادند:

کمپین های تبلیغاتی

کمپین تبلیغاتی نایک: فقط انجامش بده! (Just Do It)

آیا می‌دانستید در گذشته محصولات نایک تقریباً به‌طور انحصاری برای دوندگان دو ماراتن طراحی می‌شند؟ در اواخر دهه ۱۹۸۰ میلادی، علاقه و توجه افراد به تناسب اندام و ورزش افزایش یافت، در همان زمان نایک روند کار خودش را تغییر داد!

در آن زمان فروش کفش‌های کمپانی ریباک (Reebok) بیشتر از نایک بود، بنابراین یک رقیب جدی را باید شکست داد! در آن زمان نایک کمپین «فقط انجامش بده» (Just Do It) را راه‌اندازی کرد. این کمپین یک حرکت بزرگ بود!

در سال ۱۱۹۸۸ فروش کفش‌های نایک حدود ۸۰۰ میلیون دلار بود. پس از راه‌اندازی این کمپین تا سال ۱۹۹۸، فروش آن‌ها از مرز ۹.۲ میلیارد دلار فراتر رفت!

داستان کمپین «فقط انجامش بده» کوتاه و شیرین بود! این کمپین روی تفکرات و احساساتی که مردم هنگام ورزش داشتند، تمرکز کرده بود.

دوست ندارید پنج مایل بدوید؟ فقط انجامش بده! آیا نمی‌خواهید چهار طبقه از پله‌ها بالا بروید؟ فقط انجامش بده! نایک از شعاری استفاده کرد که همه افراد بتوانند به‌راحتی با آن ارتباط برقرار کنند: انگیزه فراتر رفتن از محدودیت‌های ذهنی خودشان!

در این کمپین بسیاری از ورزشکاران حرفه‌ای و آماتور دستاوردهای خود را به اشتراک گذاشتند و بینندگان را برای انجام همین کار تشویق کردند. در یکی از اولین تبلیغات تأثیرگذار برای این کمپین، دونده ۸۰ساله دو ماراتن والت استک (Walt Stack) نشان داد که چطور روزی ۱۷ مایل می‌دود!

پس از شروع این کمپین، هزاران نفر داستان‌های شخصی خود درباره زمان‌هایی که تصمیمی مهم گرفتند و «فقط این کار را انجام دادند!» ارسال کردند.

چه چیزی باعث موفقیت کمپین تبلیغاتی نایک شد؟

نایک از داستان‌های معنادار با ارزش‌هایی مانند انگیزه، الهام‌بخشی و زندگی سالم برای تبلیغات مؤثر و برقراری ارتباط عاطفی با مخاطبان استفاده کرد.

هنگامی که در تلاش برای برنامه‌ریزی یک کمپین تبلیغاتی هستید، از خود بپرسید: «کمپین من چه مشکلی را از مشتریان حل می‌کند؟ محصول یا خدمات من چه راه‌حلی برای این مشکلات ارائه می‌دهد؟»

با پرداختن به این موضوع اصلی در تمام پیام‌های کمپین خود، در سطح احساسی با مشتریان ارتباط برقرار می‌کنید. نادیده‌گرفتن این ارتباط احساسی برای مخاطبان هدف شما بسیار سخت است! پیشنهادها ارزشی خود را در تبلیغاتتان بگویید و از نظر احساسی با مخاطبان خود ارتباط برقرار کنید.

تبلیغات کوکاکولا: یک کوکاکولا به اشتراک بگذارید! (Share a Coke)

کوکاکولا در سال ۲۰۱۱ با راه‌اندازی کمپین «یک کوکاکولا به اشتراک بگذارید!» (Share a Coke) توجه بسیاری از افراد را به‌سمت خودش جلب کرد. در ابتدا شرکت کوکاکولا در استرالیا روی  ۱۵۰ بطری نوشابه، ۱۵۰ نام محبوب چاپ و به بازار عرضه کرد!

در آن زمان ایالات متحده نیز از این روش، پیروی و نام‌های کوچک را در جلوی بطری‌ها و قوطی‌های خود با فونت اصلی شرکت کوکاکولا چاپ کرد. حتی امکان سفارش نام‌های خاص در سایت شرکت کوکاکولا نیز وجود داشت!

این یک داستان مهم در صنعت بازاریابی و تبلیغات بود و بسیاری از مصرف‌کنندگان را مسحور خود کرد، اما در ذهن سایر افراد این سؤال پیش آمد: «چرا باید وسیله‌ای موقتی را این‌قدر شخصی کرد؟»

کوکاکولا روی موقتی بودن بطری‌های نوشابه تمرکز نکرد، بلکه او می‌دانست مشتریانش دائمی هستند! تفکر درباره نامی که به‌صورت تصادفی از دستگاه فروش نوشابه بیرون می‌آید، به‌خودی‌خود یک هیجان سرگرم‌کننده بود، حتی اگر آن نام مشابه اسم شما نباشد!

استراتژی موفقیت کمپین کوکاکولا چه بود؟

این کمپین حول یک فراخوان قدرتمند برای اقدام به‌اشتراک‌گذاری ایجاد شد. هدف این کار فقط خرید یک نوشابه با نام افراد نیست، بلکه هدف اشتراک‌گذاری نوشیدنی‌ها با نام افراد خاص بود. اگر اسم دوستتان روی نوشابه شما بود، عکس آن را با او به اشتراک بگذارید!

این کمپین چنان طنین‌انداز شد که مردم نوشابه می‌خریدند تا فقط به عزیزانشان نشان دهند که به فکر و دلتنگ آن‌ها هستند! دعوت مردم برای اشتراک‌گذاری (یا انجام هر کاری مطابق با هدف کمپین تبلیغاتی شما!) بسیار مهم است.

کمپین تبلیغاتی داو (Dove): زیبایی واقعی (Real Beauty)

همه افراد تأیید و تعریف از سمت سایر افراد را دوست دارند. کمپین «زیبایی واقعی» شرکت داو حاوی پیامی تکان‌دهنده و معتبر بود، دقیقاً همان چیزی که دنیای زیبایی به آن نیاز داشت!

این کمپین با هدف ایجاد اعتمادبه‌نفس در زنان و کودکان راه‌اندازی شد. براساس تحقیقات انجام شده شرکت داو متوجه شد که تنها ۲ درصد از زنان و کودکان، خود را واقعا زیبا می‌دانند!

در مرحله بعدی تعدادی بیلبورد با حضور زنان واقعی (به‌جای مدل‌های مشهور) نمایش داده شد. این کمپین به‌اصطلاح وجود نقایص را عادی‌سازی می‌کرد و با استقبال خوبی مواجه شد. این تبلیغات روی تعریفی دوباره از زیبایی تمرکز داشت و نشان می‌داد که صنعت زیبایی چقدر برای زنان جوان مضر است.

چه چیزی باعث موفقیت این کمپین بازاریابی شد؟

پیام اصلی کمپین داو (Dove) این بود که به‌جای نادیده‌گرفتن تفاوت‌های منحصربه‌فرد زنان، باید آن را پذیرفت و ظاهر فیزیکی باید از دلیلی برای اضطراب، به منبعی برای اعتمادبه‌نفس تبدیل شود. این پیام از راه انواع وسایل ارتباطی مانند تبلیغات تلویزیونی و مجلات در تمام دنیا پخش شد.

این کمپین با به چالش کشیدن کلیشه‌های زیبایی به‌دنبال تغییر فرهنگ تبلیغات بود! آن‌ها در تبلیغاتشان از زنانی با ظاهر خارج از هنجارهای کلیشه‌ای زیبایی در دنیا (برای مثال زنانی مسن با چین‌وچروک و دارای اضافه‌وزن) استفاده می‌کردند. برای مخاطبان زن این زنان واقعی، جذاب و دوست‌داشتنی‌تر بودند.

یکی از دلایل موفقیت این کمپین تلاش برای تغییر چشم‌‌انداز فرهنگ نسبت به کلیشه‌های سنتی بود. برای جلب‌توجه مخاطبان باید یک حقیقت واقعی (اما اشتباه!) را انتخاب و در جهت تغییر آن در جامعه تلاش کنید. تلاش‌های بازاریابی در جهت تغییر و پیشرفت فکری و فرهنگی جامعه همیشه توجه افراد را جلب می‌کند.

کمپین تبلیغاتی اسنیکرز (Snickers): وقتی گرسنه هستی، خودت نیستی (You’re not you when you’re hungry)

از سال ۲۰۰۷ تا ۲۰۰۹، روند رشد شرکت اسنیکرز از سایر برندهای جهانی شکلات کمتر شده بود. پیش‌بینی‌ها نشان می‌داد که اگر شرکت شکلات‌سازی اسنیکرز در همان مسیر باقی بماند، جایگاه خود را به‌عنوان پیشروترین خط تولید شکلات در جهان از دست می‌دهد!

آقای پیتر فیلد (Peter Field) یکی از معروف‌ترین بازاریاب‌های دنیا درباره شرایط شرکت اسنیکرز این‌گونه گفت: «آگاهی از برند و خدماتتان، شهرت شما را تضمین نمی‌کند! شهرت در گرو صحبت مردم درباره شماست!»

همه از قبل اسنیکرز را می‌شناختند، بنابراین آن‌ها به آگاهی مردم از برند نیاز نداشتند، آن‌ها نیازمند شهرت بودند! شرکت اسنیکرز به این نتیجه رسید که افزایش شهرت باعث رشد و افزایش فروش می‌شود.

در آن زمان تیم بازاریابی شرکت اسنیکرز به این نتیجه رسیدند که انسان‌ها برای زندگی در جامعه از یک آیین‌نامه و سلسه‌مراتب خاص رفتاری پیروی می‌کنند. نقض این رفتارها، توجه افراد را جلب می‌کند.

نبوغ استراتژی بازاریابی اسنیکرز، پیوند این تفکرات جمعی با محصولشان بود. اسنیکرز در کمپین تبلیغاتی «وقتی گرسنه هستی، خودت نیستی» از افراد در گروه‌هایی خاص که به آن تعلق ندارند استفاده می‌کرد. سپس یکی به این فرد یک شکلات اسنیکرز می‌داد و او پس از خوردن آن ناگهان تبدیل به فردی می‌شد که به آن گروه خاص تعلق داشت!

برای مثال در یکی از تبلیغات این کمپین مردی مسن در بین جوانانی موتورسوار نشان داده می‌شد که پس از خوردن شکلات اسنیکرز به فردی جوان (مثل سایر افراد موتورسوار!) تبدیل می‌شود!

ایده تبلیغاتی شرکت اسنیکرز روی متقاعدسازی مردم درباره این موضوع که وقتی گرسنه هستند خودشان نیستند تمرکز داشت. راه‌حل تبدیل‌شدن به فردی بهتر (و به‌طورکلی داشتن عملکردی مناسب) خوردن یک شکلات اسنیکرز است!

تبلیغات اسنیکرز طنز خاص و جذابی داشت. نکته جالب درباره این طنزها، قابلیت تکرار آن‌ها با هزاران شخصیت متفاوت بود. همچنین حضور افراد مشهور کمپین اسنیکرز توجه بینندگان را به خود جلب می‌کرد.

اسنیکرز با تعداد زیادی از افراد سرشناس و مشهور از استیو بوشمی گرفته تا بتی وایت  همکاری کرد. این افراد مشهور در تبلیغات مانند انسان‌هایی گرسنه و آشفته رفتار می‌کردند و پس از خوردن یک تکه شکلات، ناگهان رفتارشان تغییر می‌کرد و عملکردی مناسب گروه داشتند.

شعار «وقتی گرسنه هستی تو نیستی» به تجربه رایج همه افراد مبنی بر آشفتگی و عصبانیت از گرسنگی اشاره دارد.

چه چیزی باعث موفقیت کمپین تبلیغاتی شرکت اسنیکرز شد؟

کمپین اسنیکرز از طنزی جذاب برای نشان‌دادن مشکل جهانی گرسنگی استفاده کرد و سپس شکلات‌های اسنیکرز را به‌عنوان راه‌حلی خوب نشان داد. این برند با شناسایی نقطه مشترک دردناک در بین جوامع (گرسنگی) با ارائه راه‌حلی (شکلات اسنیکرز!) توجه همه را جلب کرد.

باید بدانید که همه مخاطبان به تبلیغات هوشمندانه مرتبط با مشکلات جهانی واکنش نشان می‌دهند. نکته تبلیغاتی مهم بعدی همکاری با اینفلوئنسرهای شناخته شده است.

اگر به‌دنبال راه‌اندازی یک کمپین تبلیغاتی هستید، باید در تبلیغاتتان ارزش برند و محصولتان را نشان دهید. شرکت اسنیکرز در این کمپین تبلیغاتی، پیامی مهم درباره محصولش به مخاطبان می‌داد: «اگر می‌خواهید به نسخه برتر خودتان تبدیل شوید، خوردن شکلات اسنیکرز تنها راه است!»

کمپین بازاریابی شرکت فرآورده‌های لبنی کالیفرنیا: شیر گرفتید؟ (Got Milk)

حدود دهه ۹۰ میلادی مصرف شیر در ایالات متحده به‌صورت چشم‌گیری کاهش پیدا کرده بود. در آن زمان زنگ خطر صنایع لبنی به صدا در آمد، مصرف شیر در حال کاهش بود و این موضوع باعث میلیارها دلار ضرر به این صنعت می‌شد.

بنابراین گروهی از بزرگ‌ترین شرکت‌های بازاریابی روش جدیدی را در پیش گرفتند: تبلیغات برای ترویج مصرف شیر! در سال ۱۹۹۳ یک کمپانی تبلیغاتی برای شرکت فرآورده‌های لبنی کالیفرنیا شروع به انجام تحقیقاتی مهم درباره تاثیر شیر در زندگی افراد کرد.

آن‌ها از گروهی از افراد خواستند به مدت ۱ هفته شیر مصرف نکنند. این موضوع شرکت‌کنندگان را دچار سردرگمی کرد: حال صبحانه‌ام را چطور بخورم؟! چطور کیک درست کنم؟ هیچکس تا قبل از این موضوع نمی‌دانست زندگی بدون شیر چقدر سخت و بدمزه است!

این شرکت تحقیقاتی تصمیم گرفت که یافته‌های خود را به‌طور عملی در معرض نمایش بگذارد. بنابراین تمامی بطری‌های شیر را در یخچال دفتر کارش خالی و با جای‌گذاری یک دوربین از واکنش کارمندان فیلم‌برداری کرد. هنگامی که کارمندان برای ریختن شیر در قهوه صبحگاهی‌شان با بطری‌های خالی روبه‌رو می‌شدند با ناامیدی در دفتر کار می‌چرخیدند!

کمپین «شیر دارید؟» روی پریشانی ناشی از اتمام شیر تمرکز می‌کرد. بسیاری از سلبریتی‌ها و افراد مشهور با این کمپین همراهی کردند و تصاویر تبلیغاتی زیادی از آن‌ها در حال مصرف شیر با یک سبیل شیری منتشر شد!

در بیشتر از دو دهه حدود ۷۰ هزار عکس تبلیغاتی از سلبریتی‌های با سبیل‌‌های شیری منتشر شد. دقیقاً در زمان اوج نفوذ و تاثیرگذاری سلبریتی‌ها روی زندگی مردم، این کمپین راه‌اندازی شد. بنابراین نتایج مثبت آن روی افزایش مصرف شیر کاملا قابل درک بود.

چه چیزی باعث موفقیت این کمپین بازاریابی شد؟

سازندگان کمپین «شیر دارید؟» با هوشمندی از تحقیقات انجام‌شده و افراد مشهور برای تبلیغات تأثیرگذار استفاده کردند. در آن زمان نشان‌دادن سبیل‌های شیری روی صورت افراد برای بیلبوردها به مد روز تبدیل شد!

یکی از مهم‌ترین دلایل موفقیت این کمپین، جمع‌آوری اطلاعات از مخاطبان هدف خود بود. ایجاد داستانی جذاب و مرتبط و استفاده از افراد مشهور نیز باعث جلب‌توجه جامعه و رسیدن به نتیجه نهایی شد.

کمپین تبلیغاتی شرکت گوپرو (GoPro): جوایز (Awards)

گوپرو (GoPro) یک شرکت دوربین و لوازم جانبی و متخصص در عکاسی ورزشی باکیفیت بالا است. این شرکت با راه‌اندازی یک کمپین تبلیغاتی از افراد خواست با دوربین‌ها و لوازم جانبی این شرکت ویدئوهای خلاقانه ضبط و برای آن‌ها ارسال کنند.

دو هفته و نیم قبل از روز راه‌اندازی این کمپین، گوپرو سه تیزر ویدئویی منتشر و به ویژگی‌های کلیدی و خاص دوربین‌های جدیدش اشاره کرد. به لطف کانال‌های بازاریابی دیجیتال این ویدئوها توانستند هیجان، انتظار و سروصدایی را در میان دوست‌داران و مطبوعات ایجاد و زمینه را برای استراتژی بعدی فراهم کنند!

چند هفته بعد زمان کمپین تبلیغاتی جوایز (Awards) میلیون‌دلاری گوپرو فرا رسید! در این چالش افراد باید یک محتوای جذاب با دوربین‌های گوپرو تهیه و شانسشان برای بردن جایزه یک‌میلیون‌دلاری را امتحان می‌کردند. علاوه‌بر جایزه نقدی، کلیپ برنده در ویدئو تبلیغاتی بعدی شرکت گوپرو استفاده می‌شد!

 

طی ۴ ماه، ۴۲۰۰۰ کلیپ از سازندگانی از ۱۷۰ کشور دنیا برای این کمپین ارسال و درنهایت به ۴۵ نفر جوایز نقدی اهدا شد. برای یک شرکت چند میلیارد دلاری مانند گوپرو (GoPro) این کمپین از چند جهت بسیار سودآور بود.

اول‌ازهمه، ازآنجایی‌که شرکت‌کنندگان برای ضبط این ویدئوها باید دوربین‌های گوپرو را می‌خریدند، این کمپین در ابتدا مستقیماً فروش را افزایش داد. دومین نکته مربوط به ویدئوی تبلیغاتی نهایی بود.

شرکت گوپرو با ترکیب تمامی ویدئوهای برندگان، یک فیلم تبلیغاتی فوق‌العاده جذاب ساخت. این ویدئو به ده‌ها زبان دنیا ترجمه شد و بسیاری از مردم در سراسر دنیا آن را دیدند.

دلیل موفقیت کمپین شرکت گوپرو چه بود؟

مشوق‌هایی برای مشتریان فراهم کنید تا از محصولات یا خدمات شما استفاده کنند و تجربیاتشان را با شما به اشتراک بگذارند. این تجربیات در بهبود کیفیت محصول و خدماتتان کمک زیادی می‌کنند.

استفاده از مطالبی که نشان می‌دهد افراد واقعی از محصولات شما استفاده می‌کنند، یک استراتژی توصیه‌شده برای بازاریابی است. این استراتژی بازاریابی به‌عنوان الگویی برای نحوه استفاده مؤثر از تجربیات مشتری عمل می‌کند.

علاوه‌بر این، ازآنجایی‌که عکاسان برای تهیه بهترین عکس‌ها و فیلم‌ها با یکدیگر رقابت می‌کردند، دستگاه‌های گوپرو (GoPro) به‌عنوان ابزاری مطلوب برای سایر تولیدکنندگان محتوا نیز دیده می‌شدند.

به‌طورکلی شما باید با ایجاد انگیزه برای مصرف‌کنندگان برای استفاده و به‌اشتراک‌گذاری تجربیات شخصی خود، محصول و خدماتتان را تبلیغ کنید.

کمپین تبلیغاتی فولکس واگن (Volkswagen): کوچک بیندیش (Think Small)

پانزده سال پس از جنگ جهانی دوم، ایالات متحده به یک ابرقدرت جهانی و مصرف‌کننده تبدیل شده بود. در سال ۱۹۵۹، فولکس واگن برای ورود به بازار تجاری آمریکا سخت تلاش می‌کرد. اما مانعی بزرگ سر راهش بود: رقبای خودروسازی قدرتمند مانند فورد و شورلت!

شرکت‌های خودروسازی آمریکا برای خانواده‌های پرجمعیت و شیفته ماشین‌های عضلانی، خودروهایی در سایزهای بسیار بزرگ می‌ساختند.

یافتن راهی مؤثر برای نشان‌دادن تفاوت‌ خودروهایش با سایر شرکت‌های خودروسازی آن زمان، یکی از چالش‌های شرکت فولکس‌واگن بود. آن‌ها باید افراد جامعه را وادار به تفکری متفاوت درباره خودروهایشان می‌کردند!

تیم تبلیغاتی شرکت تصمیم گرفت روی اندازه کوچک ماشین‌هایش در مقایسه با سایر خودروهای موجود در بازار آمریکا تمرکز کند. ازآنجایی‌که در آن زمان بیشتر شرکت‌های خودروسازی بر قدرت، تجمل و اندازه بزرگ خودروهایشان تأکید داشتند، این تصمیم ریسک بالایی داشت!

اما شرکت فولکس‌واگن این قمار را قبول و مجموعه‌ای از عکس‎های کوچک از مدل‌های فولکس‌واگن را همراه با برچسب‌های هوشمندانه‌ای مانند «کوچک بیندیش» به جامعه عرضه کرد.

در تصاویر تبلیغاتی کمپین «کوچک بیندیش»، یک ماشین کوچک درون یک اتاق بزرگ و تک‌رنگ نشان داده می‌شد. پایین تصویر با حروف بسیار زیر درباره مزایای داشتن یک وسیله نقلیه کوچک در مقایسه با ماشین‌های بزرگ نوشته شده بود.

استفاده از فضای خالی در طراحی تصاویر باعث جلب‌ نگاه افراد به سمت خودرو می‌شد. استفاده نادرست از این تکنیک باعث می‌شود طرح شما ناتمام یا ناقص به نظر برسد، اما هنگامی که به‌درستی استفاده شود (همان‌طور که در تبلیغات «کوچک بیندیش» وجود داشت) چشم بیننده را به‌سمت اشیاء موردنظر طراح تصاویر، جلب می‌کند.

به‌عنوان یکی از موفق‌ترین کمپین‌های تبلیغاتی، این یک حرکت جسورانه برای فولکس‌واگن بود که نگاه متعارف جامعه را کنار بگذارد و چیزی کاملاً جدید خلق کند.

این تبلیغات، انقلابی در صنعت خودروسازی بود، زیرا سبک را بر عملکرد برتری و تصورات قبلی مصرف‌کنندگان در مورد ویژگی‌های خودروهای خوب و کاربردی را تغییر می‌داد.

با انجام این کار، آن‌ها نه‌تنها به فولکس‌واگن کمک کردند تا در بازار ایالات متحده محبوب‌تر شود، بلکه نحوه تفکر مردم درباره تبلیغات را به‌طورکلی تغییر دادند. این شرکت ثابت کرد که می‌توان از تبلیغات نه‌تنها برای فروش محصولات، بلکه برای تأثیرگذاری بر افکار عمومی نیز استفاده کرد.

چه چیزی باعث موفقیت کمپین بازاریابی فولکس‌واگن شد؟

کمپین تبلیغاتی «کوچک بیندیش» فولکس‌واگن یکی از موفق‌ترین کمپین‌های تاریخ است و دلیل خوبی هم دارد! آن‌ها با تمرکز روی سبک خودروها به‌جای عملکرد آن‌ها تصور مردم درباره خودروهای سواری را به چالش کشیدند.

فولکس‌واگن با قبول این ریسک و تلاش برای تغییر مرزهای فکری جامعه، یک تغییر اساسی در نحوه استفاده برندها از تبلیغات برای دستیابی به مشتریان ایجاد کرد. این نوع تبلیغات بسیار مؤثر بود و باعث فروش تعداد زیادی اتومبیل شد. اما موفقیت واقعی این شرکت چیزی دیگر بود، آن‌ها دنیای تبلیغات را تغییر دادند!

فولکس‌واگن موفقیت کمپینش را مدیون تلاش برای ایجاد ارتباط بین محصول و شیوه زندگی مخاطبان بود. آن‌ها فقط سعی نمی‌کردند یک محصول را به مصرف‌کنندگان بفروشند، بلکه تلاششان در جهت پیشبرد یک سبک زندگی و تغییر نگاه جامعه بود.

سایر شرکت‌ها در کمپین‌های تبلیغاتیشان سعی می‌کردند به مصرف‌کنندگان انگیزه استفاده از محصولشان را بدهند اما فولکس‌واگن تمایز محصولش با سایر خودروها را نشان داد.

کمپین تبلیغاتی مترو استرالیا: احمقانه‌ترین راه‌ها برای مردن (Dumb Ways To Die)

در سال ۲۰۱۲ حوادث مکرر و صدمات مربوط به ایستگاه‌های مترو افزایش یافته‌بود. در آن زمان برای جلب‌توجه افراد به خطرات احتمالی اطراف قطار یک کمپین جذاب به‌راه افتاد: احمقانه‌ترین راه‌ها برای مردن!

کمپین‌های سنتی برای رعایت ایمنی دیگر کارساز نبودند. مترو باید روشی متفاوت انتخاب می‌کرد. تیم تبلیغاتی مترو متوجه شد که ایجاد یک کمپین تبلیغاتی ترسناک برای ایمنی ریلی دیگر بی‌فایده است.

آن‌ها یک ویدئو سه‌دقیقه‌ای کارتونی ساختند. در این ویدئو شخصیت‌های کوچک انیمیشنی به شیوه‌های احمقانه‌ای می‌میرند و آهنگی جذاب درباره آن می‌خوانند. در پایان ویدئو احمقانه‌ترین راه برای مردن، ایستادن در لبه سکو مترو یا عبور از دروازه‌های گذرگاه‌های ریلی ذکر می‌شود.

چرا این کمپین‌ تبلیغاتی تا این حد معروف و موفق شد؟

موضوعات تلخ همیشه چالش‌برانگیز‌ترین موارد برای کمپین‌های تبلیغاتی هستند. بنابراین یکی از نکاتی که در این موقعیت‌ها اهمیت دارد، جذاب‌سازی کمپین‌های تبلیغاتی است. محصول نهایی کمپین مترو، نه‌تنها خسته‌کننده و ناراحت‌کننده نبود، بلکه همه افراد را سرگرم کرد و خنداند!

در آن زمان غیرممکن بود افراد با دیدن قطار، این آهنگ جذاب را زمزمه نکنند! سعی کنید مخاطبان را نترسانید، بلکه آن‌ها را بخندانید! بیشتر کمپین‌هایی درباره موضوعات تلخ مانند مواد مخدر از تکنیک ترساندن برای متقاعدسازی مخاطبان استفاده می‌کنند، اما این‌گونه تبلیغات دیگر مفید نیستند!

بسیاری از افراد با دیدن چنین تبلیغاتی فقط صورتشان را برمی‌گردانند و آن را نادیده می‌گیرند. بهترین کمپین‌ها سعی می‌کنند با مخاطبان تعامل و ارتباط برقرار کنند، نه آن‌ها را بترسانند!

یکی‌دیگر از عوامل موفقیت این کمپین، امکان گسترش آن بود. پس از معروف شدن ویدئو راه‌های احمقانه برای مردن، انواع بازی‌های کامپیوتری، ویدئو‌ها و اسباب‌بازی‌های مربوط به آن ساخته شد. راه‌اندازی یک کمپین موفق، خوب است؛ داشتن کمپینی که قابلیت گسترش داشته باشد، بهتر است!

کمپین های تبلیغاتی

کمپین تبلیغاتی مک‌دونالد (McDonald): غذای ما، سؤالات شما (Our food. Your Questions)

در طی چند دهه گذشته متخصصان تغذیه و فعالان عمومی، شرکت‌های تولیدکننده غذا و فست‌فودها را با سؤالاتی درباره نحوه پخت، نگهداری و ارسال مواد غذایی بمباران کردند. برند مک‌دونالد نیز یکی از شرکت‌هایی بود که به دلیل ناآگاهی مردم از روند تهیه غذا مورد سؤال قرار گرفت.

به دلیل حمایت از شهرتشان، مک‌دونالد در سال ۲۰۱۴ یک کمپین به‌نام «غذای ما، سوالات شما» راه‌اندازی کرد. هدف مک‌دونالد از برگذاری این کمپین این بود که نشان دهد هیچ رازی پشت پرده تهیه خوراک رستوران‌هایش وجود ندارد.

این کمپین به سؤالاتی که ذهن مصرف‌کنندگان را به‌خود مشغول کرده بود، پاسخی شفاف ارائه می‌داد. مصرف‌کنندگان می‌توانستند انواع سؤالات خود درباره فرایند آماده‌سازی و حمل‌ونقل غذا را بپرسند.

مک‌دونالد وب‌سایتی را به‌طور انحصاری برای این کمپین ساخت. در طول برگزاری این کمپین، مک‌دونالد خود را به‌عنوان تجارتی صادق معرفی کرد؛ آشکارا تمامی اسرار خود را با مشتریان به اشتراک گذاشت و تلاش کرد به‌تمامی نگرانی‌های عمومی درباره تجارت و محصولاتش پاسخ دهد.

در ابتدا مک‌دونالد این کمپین را از راه ویدئو یوتیوب تبلیغ کرد و از تمامی مشتریان خواست تمامی سؤالات خود درباره این برند را بپرسند. مصرف‌کنندگان می‌توانستند از راه حساب کاربریشان در یوتیوب یا فیس‌بوک وارد سایت شوند و سؤالات خود را مطرح کنند.

در نهایت مک‌دونالد برای پاسخ به این سؤالات، ویدئو‌هایی خاص با حضور اسطوره بزرگ گرانت ایماها (Grant Imahara) ساخت و هر مرحله از تولید را کاملاً آشکار کرد. ویدئو‌های ساخته‌شده برای این کمپین برای مصرف‌کنندگان بسیار قانع‌کننده و آموزنده بودند.

کمپین تبلیغاتی ون‌های فدرال اکسپرس (FedEx): همیشه اولین (always first)

فدکس (FedEx) یک سرویس پیک و مهم‌ترین نکته برای این شرکت، خدمات‌رسانی سریع آن‌ها است. این کمپانی در یک حرکت جذاب، تمامی ون‌های شرکتش را با یک طرح جالب نقاشی کرد!

آن‌ها در این کمپین تبلیغاتی از رقیبشان (شرکت دی‌اچ‌ال DHL) استفاده کردند. این تبلیغات هوشمندانه یک ون فدرال اکسپرس را به تصویر می‌کشد که جلوتر از خودروهای شرکت پستی دی‌اچ‌ال (DHL) سرعت می‌گیرد!

به‌عنوان یک سرویس پیک، حفظ چهره تجاری شرکت در خدمات‌رسانی سریع‌تر از رقبا اهمیت زیادی دارد. کمپین «همیشه اول» (always first) این موضوع را به زیبایی نشان می‌دهد.

همان‌طور که در تصویر می‌بینید، خودرو دی‌اچ‌ال (DHL) واقعی نیست، بلکه ون فدرال اکسپرس به‌گونه‌ای رنگ‌آمیزی شده است که جلوی وانت دی‌اچ‌ال (DHL) در پشت آن نمایان شود.

علت موفقیت کمپین تبلیغاتی همیشه اول (always first) چه بود؟

شرکت فدرال اکسپرس از یک الگوی بسیار خاص و جذاب در تبلیغات این کمپین استفاده کرد: مقایسه با رقبا و نشان‌دادن مزایای خود! نشان‌دادن یک مزیت حیاتی مانند سرعت، نقطه تمایز خوبی برای شرکت پستی فدرال اکسپرس است.

این شرکت برای نشان‌دادن کارایی بهتر و سریع‌تر خودروهایش، آن را با یک رقیب دیگر (DHL) مقایسه می‌کند. آن‌ها به‌وضوح سرعت بیشتر خدمات‌رسانی‌شان را در این  تبلیغات نشان می‌دهند. تصاویر بسیار واضح و جذاب هستند و مخاطبان فقط با یک نگاه متوجه پیام تبلیغ می‌شوند.

کمپین تبلیغاتی نایک (Nike): آن‌ها شما را زنده نگه می‌دارند (They Keep You Alive)

کمپین آن‌ها شما را زنده نگه می‌دارند (They Keep You Alive) یکی از خلاقانه‌ترین و جذاب‌ترین کمپین‌های تبلیغاتی در بین کمپانی‌های ورزشی است. این کمپین با استفاده از گرافیک جذاب، کفش‌های ایرمکس (Nike Air Max) را به ریه‌های انسان تشبیه می‌کند.

این تبلیغات نشان می‌دهند وقتی با کفش‌های ورزشی ایرمکس نایک ورزش می‌کنید یا می‌دوید، سالم‌تر خواهید بود. به بیانی دیگر، این کفش‌های کتانی مانند ریه‌هایتان، شما را زنده نگه می‌دارند! پیام این کمپین تبلیغاتی واضح است و شما را به تناسب‌اندام و ورزش با کفش‌های نایک ترغیب می‌کند.

کدام استراتژی تبلیغاتی باعث موفقیت کمپین نایک شد؟

گرافیک جذاب و ایده تشبیه کفش به ریه‌های انسان، یکی از دلایل اصلی موفقیت این کمپین تبلیغاتی بود. این تبلیغات حس داشتن یک زندگی سالم (ریه‌های سالم!) را فقط با داشتن کفش‌های نایک به بینندگان القا می‌کنند.

قالب جذاب طراحی، مدرن و مینیمال است و چشم بینندگان را مستقیماً به سمت تصاویر گرافیکی کفش‌ها جلب می‌کند. محل قرارگیری متن و لوگو و فاصله مناسب بین عناصر تبلیغ نیز چشم‌نواز و گیرا است.

رنگ‌های محدود و پس‌زمینه ساده، ظاهری تمیز و باکلاس به محصول می‌بخشد. تنها قسمت‌های تیره‌رنگ در این تبلیغ، کفش ورزشی و لوگوی نایک است که اهمیت آن را نشان می‌دهد.

این کمپین تبلیغاتی به‌دلیل استفاده از رنگ‌های سیاه‌وسفید و جلوه‌های گرافیکی که کفش ورزشی را به ریه‌های انسان تشبیه می‌کند، بسیار موردتوجه قرار گرفت. پیام این تبلیغات، گیرا، واضح و مرتبط با شعار «آن‌ها شما را زنده نگه می‌دارند» (They Keep You Alive) است. شما سلامتی را دوست دارید بنابراین برای خرید این کفش‌ها وسوسه می‌شوید!

کمپین تبلیغاتی سس هاینز (Heinz): رشد کرده، ساخته نشده! (grown not made)

کمپانی هاینز (Heinz) در بیشتر کشورهای جهان از جمله ایالات متحده آمریکا، بریتانیا، روسیه، فرانسه، آلمان، امارات متحده عربی، مصر، کانادا و… از برندهای پیشرو در زمینه تولید کچاپ است. هاینز در سال ۱۹۰۶ برای اولین بار سس کچاپ عاری از مواد نگه‌دارنده مصنوعی را روانه بازار کرد.

یکی از مهم‌ترین نقطه تمایز برندهای تولیدکننده مواد غذایی با رقیبانشان، طبیعی و سالم‌بودن آن‌هاست. شرکت هاینز (Heinz) در جدیدترین کمپین تبلیغاتی خود روی این نکته تمرکز کرده است.

به گفته مدیر کمپانی هاینز: «امروزه مصرف‌کنندگان نسبت به‌ سلامتی خود آگاه هستند و به استفاده از مواد غذایی طبیعی تمایل دارند.» این کمپانی در کمپین تبلیغاتی «رشد کرده ساخته نشده» (grown not made)، از تصاویری جذاب از بطری‌های سس‌ گوجه‌فرنگی به شکل قطعه‌های گوجه طبیعی خردشده استفاده کرد.

آن‌ها با این طراحی نشان می‌دهند که محصولشان عاری از هرگونه مواد نگهدارنده مصنوعی، رنگ، طعم‌دهنده یا نشاسته است. پیام این کمپین، با اولین نگاه به تصویر آشکار می‌شود و برای مدت‌ها در ذهن مخاطبان می‌ماند.

احتمالاً تا این قسمت تصور می‌کنید کمپین‌های تبلیغاتی جذاب فقط در شرکت‌های خارجی وجود دارند، اما این‌طور نیست! بسیاری از کمپین‌های تبلیغاتی داخل ایران نیز موفق و چشم‌گیر هستند، در ادامه تعدادی از بهترین موارد را با هم می‌بینیم.

بهترین کمپین های تبلیغاتی در سال ۱۴۰۲ در ایران

مدیران بااستعداد کمپین‌های تبلیغاتی ایرانی، برای پیشبرد برند و معرفی محصولشان به راه‌های خلاقانه‌ای برای راه‌اندازی کمپین‌های تبلیغاتی دست زدند. در ادامه با تعدادی از جذاب‌ترین و خاص‌ترین کمپین‌های ایرانی آشنا می‌شوید و استراتژی آن‌ها را می‌بینید:

کمپین تبلیغاتی ایرانی

کمپین تبلیغاتی شرکت کاله: ممنونم ویلی!

شرکت لبنیاتی کاله برای معرفی محصول جدید خود (پنیر خامه‌ای ویلی) یک کمپین تبلیغاتی بسیار جذاب راه‌اندازی و شروع به طراحی تصاویری حول محور نشان دادن اهمیت پنیر خامه‌ای ویلی کرد.

در این تصاویر شما پنیر خامه‌ای را کنار یک وعده‌غذایی دیگر (مانند کوکو، تخم‌مرغ و…) می‌بینید. نکته جذاب، شعرهای موزون و شوخ‌طبعانه نوشته شده در تبلیغات است. کاله در این کمپین سعی می‌کند نشان دهد که تمامی وعده‌های غذایی فقط با حضور پنیر خامه‌ای ویلی معنا و هویت می‌یابند.

علت موفقیت کمپین «ممنونم ویلی» چه بود؟

طراحی جذاب شخصیت‌های موجود در تصاویر کمپین، یکی از چشم‌گیرترین قسمت‌های آن است. مگر می‌توان به یک پنیر و عسل در حال رقص بی‌توجهی کرد؟! همچنین استفاده از متن و شعرهای محاوره‌‌ای و بامزه نیز توجه همه افراد را به‌سمت خودش جلب می‌کند.

کمپین‌های تبلیغاتی باید به‌یادماندنی باشند، مطمئن هستم هیچ‌کس شعر «بی تو می‌خوام بمیرم، با تو نون و پنیر‌ام!» را فراموش نمی‌کند! اگر بتواند با کمک تبلیغات لبخندی بر لب مخاطبان بنشانید، آن‌ها را جذب کرده‌اید.

کمپین تبلیغاتی بانک ملی: رمزت رو فریاد بزن!

بانک ملی برای معرفی سرویس رمز پویا، یک کمپین تبلیغاتی بسیار خاص و جذاب ساخت. در این تبلیغات بانک ملی به مخاطبان می‌گوید که می‌توانند با خیال راحت رمزشان را فریاد بزنند!

همه ما تصور می‌کنیم، باید در حفظ رمز کارت‌هایمان بکوشیم، بنابراین بانک ملت با نگاهی جدید به این موضوع توجه شما را جلب می‌کند. تصاویر جذاب طراحی شده برای این کمپین، حاوی شعارهایی مانند رمزت را فریاد بزن یا در حفظ رمزتان کوشا نباشید است.

استراتژی مهم بانک ملی در این تبلیغات، حرکت در خلاف جهت همیشگی بود؛ همین نکته باعث موفقیت این کمپین شد.

کمپین تبلیغاتی ازکی: سینا یا سامان؟!

ازکی یک شرکت مقایسه بیمه برای کمک به شما در انتخاب بیمه‌ای دارای بیشترین خدمات است. این شرکت برای نشان‌دادن خدماتش، از نام بیمه‌های مختلف با شباهت به یک‌دیگر استفاده کرده است.

مطمئن هستم شما هم با دیدن تبلیغاتی حاوی شعارهایی مانند «سینا یا سامان؟!»، «ایران یا آسیا؟!» یا «ملت یا ما؟!» کنجکاو می‌شوید و سری به سایت ازکی می‌زنید. این دقیقاً هدف این تبلیغات است: برانگیختن حس کنجکاوی!

  کمپین تبلیغاتی خمیردندان میسویک: حتی اگه نزدیکش بشی!

شرکت میسویک برای معرفی خمیردندان‌هایش یک کمپین تبلیغاتی بسیار جذاب طراحی کرد. در ابتدا چند نفر با سروصورت سفید، دو روز در خط‌های مترو تهران رفت‌وآمد می‌کردند، همه افراد با دیدن آن‌ها بسیار تعجب‌زده، گوشی‌های تلفن همراهشان را برمی‌داشتند و از آن‌ها عکس می‌گرفتند.

بعد از چند روز که تصاویر این افراد حسابی در فضای مجازی سروصدا و فکر همه را به خودش مشغول کرد، برند میسویک ناگهان ویدئو‌های تبلیغاتی کمپین «حتی اگر نزدیکش شوی!» را منتشر کرد.

در این ویدئوهای جذاب تبلیغاتی، افراد با نزدیک‌شدن به عکس خمیردندان‌های میسویک در مترو، ناگهان سروصورتشان سفیدرنگ می‌شد. میسویک در این ویدئوهای تبلیغاتی روی قدرت سفیدکنندگی خمیر‌دندان‌هایش مانور می‌داد.

حال که با کمپین‌های تبلیغاتی موفق خارجی و ایرانی آشنا شده‌اید، مطمئنم متوجه استراتژی‌های موفقیت و روش‌های خلاقانه آن‌ها هستید. در ادامه قصد داریم عوامل موفقیت این کمپین‌ها را به‌طور خلاصه بررسی کنیم.

۶ عامل مهم موفقیت بهترین کمپین های تبلیغاتی تا سال ۲۰۲۳ چه بود؟

همان‌طور که دیدید عوامل زیادی مانند مخاطب هدف، پیام آگهی، طراحی و رسانه‌ها در موفقیت یک کمپین نقش دارند. هنگام طراحی و اجرای یک کمپین توجه به همه این عوامل بسیار مهم است. با انجام این کار، احتمال موفقیت شما بیشتر خواهد بود.

عوامل موفقیت کمپین تبلیغاتی

۱. شناسایی مخاطبان هدف کمپین تبلیغاتی

در ابتدا باید مشخص کنید مخاطبان هدفتان چه کسانی هستند. تبلیغات کمپین شما باید به‌صورت انحصاری برای این گروه خاص از افراد باشد. بهترین راه برای انجام این کار، انجام برخی تحقیقات برای درک نیازها و خواسته‌های مخاطبان هدف است.

۲.  مشخص‌سازی پیام کمپین تبلیغاتی

تبلیغ شما باید پیامی واضح داشته باشد تا مخاطبتان هنگام مشاهده تبلیغات به‌راحتی پیام شما را درک کند. همچنین پیام تبلیغات شما باید کوتاه، دقیق و حاوی مزایای خدمات یا محصولاتتان باشد.

از استفاده بیش از حد از اصطلاحات فنی یا زبان خاص صنعتتان خودداری و در عوض، روی آسان‌سازی پیام خود برای درک بهتر و جذابیت بیشتر برای مخاطبان هدف تمرکز کنید.

شعار کمپین تبلیغاتی، در واقع نشان‌دهنده پیام آن در قالب یک جمله جذاب و به‌یادماندنی است. انتخاب یک شعار جذاب (که در یاد مخاطب بماند!) اهمیت زیادی دارد. مقاله بهترین شعارهای تبلیغاتی کمک زیادی در انتخاب یک گزینه خوب به شما می‌کند.

۳. طراحی تصاویر و ویدئوهای تبلیغاتی جذاب

طراحی تبلیغ شما یکی از مهم‌ترین نکات در موفقیت کمپین تبلیغاتیتان است. تصاویر و ویدئوها باید چشم‌نواز و از نظر بصری جذاب باشند تا از سایر تبلیغات متمایز شوند.

شما می‌توانید این کار را با روش‌های مختلفی انجام دهید. برای مثال استفاده از رنگ‌های چشم‌گیر و فونت‌های نوشتاری خلاقانه به برجسته‌سازی تبلیغتان کمک می‌کند.

۴. انتخاب رسانه مناسب برای برگزاری کمپین تبلیغاتی

انتخاب رسانه‌های مناسب (مانند سایت‌هایی با ترافیک بالا) برای اجرای تبلیغات یکی دیگر از عوامل کلیدی موفقیت کمپین شماست. رسانه انتخابی‌تان باید با محصول یا خدماتتان مرتبط باشد. برای مثال اگر در حال راه‌اندازی یک کمپین تبلیغاتی برای معرفی نوع جدیدی از شامپو هستید، انتشار ویدئو تبلیغاتی روی سایت لوازم‌خانگی ایده جالبی نیست!

۵. پیشنهادی جذاب در تبلیغاتتان بدهید

تبلیغ شما باید حاوی یک پیشنهاد جذاب باشد که مقاومت در برابر آن برای مردم سخت است! تبلیغات دوربین‌های گوپرو را به یاد دارید؟ این شرکت وعده یک هدیه چندمیلیون‌دلاری برای بهترین محتوا را به مخاطبان داده بود، یک پیشنهاد غیر قابل رد!

۶. استفاده از پرسشنامه پرس‌لاین: یکی از مهم‌ترین عوامل موفقیت کمپین‌ شما

استفاده از پرسشنامه‌های آنلاین در راه‌اندازی کم\ین‌های تبلیغاتی به شما کمک می‌کند کمپینی با احتمال موفقیت ۱۰۰ درصدی اجرا کنید. می‌پرسید چطور؟

ساده است!

از پرسشنامه تست تبلیغ استفاده کنید و پیش از اجرای کمپین موفق شدن یا نشدن کمپین خود را تست کنید. به این ترتیب می‌توانید مطمئن‌تر هزینه خود را مدیریت کرده و روی کمپینی شرط ببندید که نهایتا منجر به پیروزی می‌شود.

 

آنچه باید در نهایت درباره بهترین کمپین های تبلیغاتی تا سال ۲۰۲۳ بدانید

کمپین‌های تبلیغاتی یک استراتژی خاص برای دستیابی به نتایجی مطلوب مانند افزایش آگاهی از برند و فروش هستند. بسیاری از افراد راه‌‌اندازی یک کمپین تبلیغاتی را ساده می‌دانند اما اصلاً این‌طور نیست!

برای رسیدن به نتایج مطلوب و موفقیت در کمپین‌های تبلیغاتی، سازمان‌دهی درست از ابتدا بسیار مهم است. در دنیای دیجیتال مارکتینگ، تعداد رقبا کم نیست؛ اما پرس‌لاین شکست این رقبا را برایتان آسان می‌کند!

اگر قصد راه‌اندازی یک کمپین تبلیغاتی را دارید، استفاده از خدمات و ویژگی‌های پرس‌لاین کمک زیادی به شما می‌کند. همچنین بررسی کمپین‌های موفق و شناسایی نقاط قوت و استراتژی‌های آن‌ها نیز یکی از موارد زمینه‌ساز موفقیت شماست.

شما به‌عنوان دارنده یک برند، باید از موفق‌ترین نمونه‌های کمپین تبلیغاتی برای ارائه تبلیغات سرگرم‌کننده، تأثیرگذار، جذاب و به‌یادماندنی برای افزایش شهرت برندتان استفاده کنید.

فراموش نکنید که پیش‌گامان صنعت بازاریابی، قدمی فراتر از تجزیه‌وتحلیل داده‌های هوشمند و فناوری پیشرفته گذاشته‌اند و به‌دنبال راه‌هایی برای گرد هم آوردن بینش‌ها به روش‌های خلاقانه هستند.

شما باید روش‌های ساخت استراتژی، محتوای بصری و نوشتاری چشم‌گیر را بدانید، داده‌های را تجزیه‌وتحلیل و مسیر موفقیتتان را هموار کنید. فراموش نکنید پرسش‌نامه‌های پرس‌لاین در کسب اطلاعات درباره کمپین و محتوایتان کمک زیادی به شما می‌کنند.

به نظر شما جذاب‌ترین کمپین تبلیغاتی از بین موارد بالا کدام مورد است؟ مشتاقانه منتظر شنیدن نظرات شما هستیم. فراموش نکنید این مقاله جذاب را برای همه کسانی بفرستید که به‌فکر راه‌اندازی یک کمپین تبلیغاتی هستند.

ارسال نظر

Privacy Preference Center