تجربه مشتری چیست؟ راهکارها و ابزارهای مدیریت تجربه مشتری + معرفی کتاب
مدیریت تجربه مشتری جزو اولویتهای کسبوکارهای بزرگ برای ۵ سال آینده است؛ چون شرکتهایی که بر تجربه مشتریان خود تمرکز…
نمونه فرم نظرسنجی رستوران و کافه چیست و چه ویژگیهایی دارد؟ + سوالهای رایج فرم نظرسنجی غذا
"تنها یک تجربهی ناخوشایند کافیست تا مشتریان رستوران شما، رستوران دیگری را انتخاب کنند". این جملهایست که در ابتدای…
نحوه سفارش در اینستاگرام و راهاندازی فروشگاه اینترنتی اینستاگرامی + ۳ اینفوگرافی ضروری
استفاده از امکانات اینستاگرام از یک سو و استفاده امکانات نرمافزارهایی مانند پرسلاین از سوی دیگر به شما کمک میکند…
نمونه فرمهای بیمارستانی موردنیاز مراکز درمانی: از رضایت بیمار تا چارت علائم حیاتی
براساس تحقیقاتی که روی 2043 بیمار نروژی در استفاده از خدمات و فرمهای آنلاین درمانی انجام شده است، 90 درصد آنها اذعان…
ارزش سازمانی چیست و چه شاخصهایی دارد؟ لیست ارزشها + ۳ برند موفق
ارزش سازمانی چیست و چطور باید ارزشهای سازمانی شرکتمان را مشخص کنیم؟ در این مقاله به صورت مفصل……
باشگاه مشتریان چیست؟ از استراتژی راهاندازی تا اجرا و تحلیل
باشگاه مشتریان در واقع برنامهای است که طی آن، سازمان به مشتریان خاص و محدودی امکانات ویژه و متفاوتی اعطا میکند. بدین…
ساخت آزمون با پُرسلاین چه مراحلی دارد؟ راهنمای جامع آزمونساز آنلاین + عکس و ویدئو
احتمالا یادتان باشد یا تصاویر مکتبخانههای قدیمی را دیده باشید که در آن معلم ترکه به دست، پای کودکی را به فلک بسته تا…
نرخ بازگشت به هتل و اقامتگاه را با ارزیابی عملکرد افزایش دهید
به کمک انواع فرمهای هتلی و نظرسنجیهای هتل و اقامتگاه سنتی از نظر جنبههای مختلف، تجربه مهمانان هتل را بهبود بخشید و…
کتاب تحقیقات بازار برای راهیابی به عمق افکار مشتری + دانلود ۴ کتاب تحقیقات بازاریابی
این یادداشت نه درباره تحلیل این دلایل که بیشتر به دنبال معرفی منابع تحقیقات بازار است، منابعی که اگر بهدرستی انتخاب…
افزایش تجربه مشتری با هوش مصنوعی ممکن است؟ داستان تحول ۳ برند
در این مقاله درمورد ارتباط رضایت مشتری با هوش مصنوعی صحبت کردیم و جنبههای مختلف آن را مورد بررسی قرار……
وفاداری مشتری چیست؟ راهنمای کامل سنجش وفاداری مشتریان
آمارهای زیادی وجود دارد که نشان میدهد تلاش برای نگهداشت مشتریان بسیار کم هزینهتر از به دست آوردن مشتریان جدید است.…
eNPS چیست؟ | راهنمای جامع شاخص وفاداری کارکنان، روشی که اولین بار اپل از آن استفاده کرد
بر اساس گزارشی که نشریه فوربس (Forbes) از تحقیق روی 2 هزار کارمند منتشر کرده، 82 درصد کارکنان به قرارداد فعلی خود احساس…
رضایت مشتری به چه روشهایی سنجیده میشود؟ ۸ اصلی سنجش رضایت مشتری و ۶ تکنیک بهروز و پربازده
اولین شکایت مشتری ثبتشده در تاریخ بشر به سال ۱۷۵۰ قبل از میلاد مسیح بازمیگردد؛ متن لوح نشان میدهد مشتری به دلیل…
دستهبندی مشتریان چیست؟ راهنمای طبقهبندی مشتریان، مراحل و انواع آن
هرچه بیشتر مشتریان خود را بشناسید بهتر میتوانید برنامه بازاریابی خود را بر اساس نیازها، خواستهها و رفتارهای آنها…
رضایت مشتری چیست؟ راهنمای کامل اهمیت، چگونگی و ابزارهای سنجش رضایت مشتری
برخلاف باور عمومِ مدیران کسبوکارها، همیشه ارائه برترین و عالیترین خدمات به مشتری، تامین کننده رضایت مشتری نیست! در…
زمان ارسال نظرسنجی مناسب برای بهبود تجربه مشتری و نرخ رشد درآمد
اگر میخواهید سنجش رضایت مشتریان را به طور صحیح انجام دهید باید تکنیکهای رضایت سنجی مشتری را به خوبی بدانید. یکی از…
مراحل مدیریت تغییر فرهنگ سازمانی در مدل ادکار (ADKAR)
برای شروع تغییر در گروه، هیچگاه بهصورت انفرادی نمیتوان اقدام کرد. چنانچه نیاز به تغییر و تمایل برای اقدام در گروه…
انواع سوالات پرسشنامه؛ از کارکرد تا معیارهای ایدهآل
سادهترین و کمهزینهترین روش تعیین برنامه و اهداف آینده سازمان پرسشنامه آنلاین است. اما نه به آن معنی که هر پرسشنامه…
نرمافزار اتوماسیون فرمساز چیست و چطور به کسبوکارها کمک میکند؟
نرمافزار اتوماسیون فرم ساز یک ابزار کلیدی و البته ضروری برای همه نوع کسبوکار است. کاربرد نهایی این ابزارها مانند هر…
آگاهی از برند چیست و یا وقتی به علی دایی فکر میکنید، دقیقاً به چه فکر میکنید؟
برخی برندها مترادف یک معنی خاص در ذهن مخاطب هستند، یعنی وقتی نام آنها را میشنوید یا میخوانید به یک محصول مشخص یا…
تحلیل پرسشنامه و دادهها و آمارهای آن که باید بدانید
تحلیل نتایج پرسشنامه و دریافت دادههای آماری در پرسلاین و بعد از اتمام جمعاوری دادهها به کمک انواع جداول و نمودارها…
تحقیقات بازار چیست و راهنمای کامل تحقیق بازاریابی
دیوید دارمانین، مدیرعامل Hotjar پیش از آنکه این استارتاپ موفق را راهاندازی کند، دو کسبوکار دیگر را نابود کرده بود.…
اطلاعات دموگرافیک و هرآنچه باید درباره آن بدانید
"خوانندهی گرامی سلام! لطفاً بگویید آقا هستید یا خانوم؟ کارمندید یا کارفرما؟ راستی درآمد شما چهقدر است؟" هیچ کس دوست…
نمونه سوالات نظرسنجی مشتریان که حرفهایها میپرسند
بیشتر شرکتهای بزرگ و موفق دنیا در تلاشند که بیش از هر زمان دیگری مشتریان را در مرکز استراتژیهای خود قرار دهند. اما…
ارزیابی ۳۶۰ درجه چیست و هرآنچه باید درباره آن بدانید
بیش از یک/سوم شرکتهای آمریکایی از ارزیابی ۳۶۰ درجه برای ارزیابی کارکنان خود بهره میبرند. در انگلیس نیز ۳۴ درصد از…
چطور سلامت روان کارکنان جدید خود را تامین کنیم؟ + ۴ استراتژی کارآمد
تامین سلامت روان کارکنان یکی از مهمترن مباحث مدیریت علوم انسانی است. اینجا درباره افزایش روحیه کارکنان و استراتژیهای…
کتاب های تجربه مشتری: معرفی بهترین منابع یادگیری تجربه مشتری
این ۷ کتاب در حوزه تجربه مشتریان به شما کمک میکنند مدیریت بهتری از تجربه مشتریان خود داشته باشید. این کتابها علاوه بر…
راهنمای کاربردی برای بازخورد دادن به کارکنان + معرفی مدل STAR
رابطه مدیر و کارکنان یا سازمان با اهالی خود یک جاده دو طرف است. شک نداشته باشید که در این مسیر اصطکاکهایی خواهید داشت…
چطور استارتاپ موفقی راه بیاندازیم و شکست نخوریم؟
استارتاپ چیست و چه مراحلی را باید برای راه اندازی استارتاپ طی کرد؟ چک لیست راهاندازی استارتاو را پر کنید و ببینید چقدر…
نکات مهم در ارزیابی عملکرد کارکنان + دانلود فرم ارزیابی عملکرد کارکنان
در مبحث مدیریت عملکرد کارکنان نکته مهم این است که به صورت دورهای و منظم پرسشنامه ارزیابی عملکرد کارکنان پر شود و نتایج…
۱۰ نظرسنجی آنلاین موردنیاز برای توسعه کسبوکارها؛ از رضایت مشتری تا تعلقخاطر کارکنان
چرا باید از نظرسنجی آنلاین در کسبوکارمان استفاده کنیم و چه نظرسنجیهایی بیشترین کاربرد را برایمان دارند؟ این دو سوال…
بهبود تجربه محصول و هر آنچه باید درمورد افزایش آن بدانید – نکتههای فوق ویژه!
تجربه محصول چیست و چطور میتوان با بهینهسازی آن به رشد درآمد و فروش رسید؟ در این مقاله……
تصحیح خودکار آزمون آنلاین و ارسال خودکار کلید آزمون به آزموندهندگان
با تصحیح خودکار آزمون آنلاین در زمانتان صرفهجویی کنید و با نمایش کلید آزمون آنلاین، روند یادگیری را بهبود……
چطور هنر ارتباط بهتر در محیط کار را یاد بگیریم؟
هنر ارتباط بهتر در محیط کار میتواند بهعنوان ابزاری قدرتمند برای بهبود عملکرد سازمان و ساختار تیمها استفاده……
وبینار منابع انسانی دادهمحور، نبایدها، اشتباهات و کجفهمیها
در این وبینار از بدفهمیها و اشتباهات رایج در دادههای مدیریت منابع انسانی حرف زدیم. فایل این وبینار را میتوانید از…
شاخص NPS 3.0 چیست؟ یا چطور مشتریان دوستداشتنی خود را شناسایی کنیم؟
شاخص NPS 3.0 شاخصی است که به جای NPS یا شاخص خالص مروجان معرفی شده است و تکمیل کننده آن است. درباره نرخ رشد اکتسابی یا…
استراتژی مدیریت کارمندان با استعداد در استارتاپ یا آشنایی با اصول مدیریت فوقستارهها
ستارهها، چه در محیطهای ورزشی و هنری و چه در مجموعههای تجاری، موتورهای پیشران هستند. احتمال موفقیت هر پروژهای با…
چطور کارمندان با استعداد و هوشمند برای استارتاپ خود استخدام کنیم؟ + چک لیست
جذب یا حتی حفظ سرمایه انسانی برای استارتاپهای که خود احتمال بقای اندکی دارند، شبیه یک عملیات غیرممکن است. هر اندازه هم…
چطور نرخ رویگردانی کارمندان با استعداد را کم کنیم؟
در این مطلب درباره نرخ رویگردانی کارمندان و تفاوت آن با ریزش کارمندان و علل بروز و روشهای کاهش نرخ ترک کارمندان هر…
پارادیتا چیست و چگونه باید از آن استفاده کرد؟
اگر در فرایندهای نظرسنجی و تحلیل دادههای خود به مجموعهای از دادههای جانبی رسیدید و از آنها برای فهم بهتر دادههای…
چطور از شاخص خالص مروجان برای موفقیت وبسایتهای نرمافزاری بهرهمند شویم؟
استفاده از پرسشنامه NPS برای صاحبان وبسایتهای نرمافزاری فواید زیادی را به همراه دارد. این نرمافزارها به کمک نتایج به…
چطور با گوشی موبایل پرسشنامه و آزمون بسازیم؟
ساخت آزمون آنلاین و پرسشنامه و انواع نظرسنجی با گوشی موبایل این روزها به کمک پرسلاین ممکن شده است. به کمک این راهنما…
راهنمای کامل صدای مشتری + معرفی ۶ ابزار کاربردی
شنیدن صدای مشتریان منجر به بهبود وفاداری مشتریان و تجربه آنها میشود. برای شنیدن صدای مشتریان ابتدا این مقاله را…
پُرسلاین در سال ۱۴۰۰ چه تغییراتی کرد؟
چند آمار جالب و تغییرات پرسلاین و امکانات جدیدی که در سال گذشته اراپه کردیم را در این مقاله……
فرهنگ تغییر سازمانی چیست و چرا باید همه مدیران برای تغییر در سازمانشان آماده باشند؟
شرکتهایی که میخواهند با شرایط جدید روز مطابقت بیشتری پیدا کنند و خلاقتر باشند با چالشهای زیادی روبرو هستند اما یکی…
راهنمای کامل تدوین بوم مدل کسبوکار به همراه مثال
فکرهای خوب همیشه در ذهن میمانند و اولین قدم برای عملیاتی کردن فکرها و ایدهها، نوشتن آنهاست. با همین پیشفرض میتوان…
چطور استراتژی تجربه مشتریان را بهتر از رقبا تدوین کنیم؟ (راهنمای کامل به همراه مثال)
روشهای متنوعی برای طراحی استراتژی تجربه مشتری وجود دارد. در این مطلب قصد داریم شما را با یکی از جامعترین روشهای…
راهنمای کامل شناخت و طراحی پرسونای مشتری در کسبوکارهای B2B و B2C
شناخت دقیق و کامل پرسونای مشتریان به شما کمک میکند محصولات و خدماتتان را متناسب با نیازهای مشتریان ارائه کنید، رضایت…
کاملترین راهنمای ترسیم نقشه سفر مشتری + ابزارها و چند مثال
ترسیم نقشه سفر مشتری به کسبوکارها کمک میکند در مدیریت کلی کسبوکارشان دیدی بهتر داشته باشند و بتوانند فرآیندهای مختلف…
خدمات مشتری و موفقیت مشتری چیست و چه ارتباطی با تجربه مشتری دارد؟
بخش پشتیبانی از مشتریان با موفقیت مشتری اقدامات متفاوتی برای بهبود تجربه مشتریان انجام میدهند. در این مقاله درباره…
راهنمای انتخاب تاکتیک نظرسنجی مشتریان
نظرسنجی مشتریان یکی از شیوههای بهبود در کسبوکار است. با کسب نتایج ملموس از این راهکار متوجه خواهید شد، منابع خود را…
۷ اشتباه رایج در ساخت پرسشنامه آنلاین و نحوه اجتناب از آنها
اشتباهات رایج در نوشتن پرسشنامه و نظرسنجی آنلاین، منجر به کاهش نرخ پاسخدهی یا جمعآوری دادههایی با کیفیت پایین…
راهکارهای مدیریت تجربه مشتری برای بهبود وفاداری مشتری
دکتر نیهات تاوسون (Nihat Tavsan) در کتاب خود عصر حاضر را «عصر تجربه مشتریان» مینامد و معتقد است در فرآیند تحول…
آموزش طراحی و دیزاین صحیح پرسشنامه برای دریافت بازخورد و نرخ پاسخدهی بیشتر
طراحی صحیح و مناسب پرسشنامه آنلاین و نظرسنجی آنلاین به پاسخدهندگان کمک میکند که درک بهتری از سوالات پیدا کنند، در…
قابلیتهای جدید پرسلاین در سال ۱۳۹۹ که کار سازمانها را راحتتر کرد
سال ۱۳۹۹ برای بسیاری از سازمانها و کسبوکارها سالی پر از استرس و شکست و ناامیدی بود. سالی که در آن تمام دنیا درگیر…
در سالی که گذشت شرکتها برای چه اهدافی به سراغ پرسلاین آمدند؟ – گزارش سال ۱۳۹۹
شیوع کرونا در سال گذشته برای تعداد زیادی از کسبوکارها روزهای سختی را رقم زد؛ از کرکرههایی که پایین کشیده شد تا…
چگونه بازخورد مشتریان از مرکز تماس را بگیریم؟
نظرسنجی مشتری بخشی جداییناپذیر از مدیریت مرکز تماس یا کال سنتر است. جدا از اینکه متدولوژی شما برای سنجش رضایت مشتری چه…
رویگردانی مشتری (Customer Churn) چیست+پرسشنامه سنجش رویگردانی مشتری
آیا میدانستید که شرکتهای مطرح دنیا سالیانه ۱٫۶ تریلیون دلار به خاطر رویگردانی مشتری یا ریزش مشتری از دست میدهند؟…
بازخورد مشتریها را چطور بگیریم؟
بازخورد مشتریان برای کسبوکاری که به دنبال تولید محصول یا خدمت مورد نیاز مشتری است، حیاتی است. بازخورد مشتری نه تنها…