اگر در پژوهش خود نیاز به محاسبه درصد لیکرت یا میانگین لیکرت دارید دو راه بیشتر ندارید: یکی اینکه […]

تحقیقات بازار، قدم اول در تبدیل ایده محصول یا خدمت به کسب‌و‌کاری پذیرفتنی از سوی بازار است. شرکت‌هایی که می‌دانند […]

تحلیل نتایج پرسشنامه و دریافت داده‌های آماری در پرس‌لاین و بعد از اتمام جمع‌اوری داده‌ها به کمک انواع جداول و نمودارها به امری آسان تبدیل شده است. این مطلب را بخوانید و با اصطلاحات آماری بیشتر آشنا شوید.

تحقیقات بازار یکی از معتبرترین، ثابت‌شده‌ترین و عملی‌ترین راه‌های پاسخ‌گویی داده محور به سوالات مهم کسب‌وکارها است. با استفاده از […]

برنامه‌ریزی آینده کسب‌وکارتان چیست؟ کدام خدمت جدید را باید ارائه دهید؟ کدام محصولتان محبوب‌تر بوده است؟ کاهش فروش سازمانتان به […]

دیوید دارمانین، مدیرعامل Hotjar پیش از آن‌که این استارتاپ موفق را راه‌اندازی کند، دو کسب‌وکار دیگر را نابود کرده بود. در هر یک از این کسب‌وکار های شکست خورده، او و همکارانش ماه‌ها برای طراحی و ساخت محصولی فوق‌العاده زمان گذاشته بودند، اما هر بار با شکست مواجه شده بود.

شاید فکر کنید طراحی پرسشنامه استاندارد ساعت‌ها زمان می‌خواهد یا مستلزم مطالعه انبوهی از مقالات و کتاب‌هاست. باید بگویم این‌طور […]

“خواننده‌ی گرامی سلام! لطفاً بگویید آقا هستید یا خانوم؟ کارمندید یا کارفرما؟ راستی درآمد شما چه‌قدر است؟”
هیچ کس دوست ندارد یک غریبه در ابتدای یک مکالمه از او پرسش‌های شخصی بپرسد. این را ما نمی‌گوییم! گزارش‌های معتبر دنیا و محققان علم مذاکره می‌گویند. البته بر سر این موضوع بحثی داغ در جای ‌جای دنیا شکل گرفته است.

بیشتر شرکت‌های بزرگ و موفق دنیا در تلاشند که بیش از هر زمان دیگری مشتریان را در مرکز استراتژی‌های خود قرار دهند. اما همه باید بدانند که ما در عصری زندگی می‌کنیم که افراد با هجوم اطلاعات در دنیای اینترنت مواجهند و به همین دلیل تقریبا دانش و آگاهیشان نسبت به همه مسائل بسیار افزایش یافته است. پس فقط شرکت‌هایی که روی مشتریان تمرکز زیادی کنند و در مرکزی‌ترین استراتژی‌های خود به نیازهای آنان پاسخ دهند به موفقیت نزدیک می‌شوند.

بیش از یک‌/سوم شرکت‌های آمریکایی از ارزیابی ۳۶۰ درجه برای ارزیابی کارکنان خود بهره می‌برند. در انگلیس نیز  ۳۴ درصد از کارفرماها از این روش برای ارزیابی عملکرد کارمندان‌شان استفاده می‌کنند. سازمان شما چطور؟ آیا به سراغ این روش ارزیابی رفته‌اید؟