سال ۱۴۰۳ برای ما سالی پر از رشد و نوآوری بود! ما در تلاش بودهایم تا تجربه کاربری سرویس فرم و نظرسنجی آنلاین پُرسلاین را به سطحی بالاتر ببریم و امکاناتی اضافه کنیم که ساخت، مدیریت و تحلیل فرمها را سادهتر، هوشمندتر و قدرتمندتر کند. در این مسیر، با گوش سپردن به بازخوردهای ارزشمند شما، ویژگیهایی را توسعه دادهایم که فرآیند جمعآوری دادهها را سریعتر، دقیقتر و مؤثرتر میکند. علاوه بر این، همزمان با افزودن این قابلیتهای جدید، بر بهبود عملکرد، پایداری و دسترسیپذیری سرویس پُرسلاین نیز تمرکز داشتهایم، بهطوریکه همیشه بهصورت پایدار در دسترس شما بوده است.
حال وقت آن است که نگاهی به مهمترین قابلیتهای جدیدی که در سال گذشته به سرویس ما اضافه کردهایم، بیندازیم.
فهرست مطالب
پُرسبِیس

پُرسبِیس porsbase.ir محصولی از پُرسلاین به منظور سازماندهی و مدیریت بهتر دادههای جمعآوریشده است.
پرسبیس چگونه به من کمک میکند؟
- ویرایش پاسخها: تمام پاسخها را در قالب جدول به راحتی ویرایش کنید. بدون هیچ محدودیت و استرسی اصلاحات مدنظرتان را انجام دهید. نسخه اصلی همیشه در پرسلاین در دسترس شما خواهد بود.
- پیگیری کارها: با افزودن ستون متنی، روی پاسخها یادداشت بگذارید و با ستون چکباکس کارهای انجام شده را مشخص کنید. به این ترتیب پیگیری کارها و یادآوری امور برایتان سادهتر میشود.
- تعریف وضعیت و مراحل مختلف کارها: با افزودن ستون چند انتخابی مراحل و وضعیتها کارها را تعریف کنید تا رسیدگی به آنها سادهتر شود.
- تعریف گردش کار(به زودی): با تعریف شرایط مد نظر، روی تغییر وضعیت کارها، ایمیل و پیامک خودکار ارسال کنید.
دریافت امضای آنلاین

با استفاده از این قابلیت، میتوانید تأییدیهٔ پاسخدهندهها را بهصورت امضای آنلاین دریافت کنید. این ویژگی به شما امکان میدهد امضای دیجیتال را مستقیماً در فرمها ثبت کنید.
کاربردها:
- دریافت تأییدیه در فرمهای رضایتنامه و قرارداد
- جمعآوری امضای آنلاین در فرمهای ثبتنام و پذیرش
- سادهسازی فرآیندهای تأیید و کاهش نیاز به مدارک فیزیکی
این ویژگی در نوع سؤال «آپلود فایل» در دسترس شماست.
پاسخ صوتی دریافت کنید!

با ویژگی جدید نوع سوال “ضبط صدا”، دیگر نیازی نیست که پاسخدهندگان پیشنهادها و نظرهای خود را تایپ کنند. حالا میتوانند نظرات خود را بهصورت صوتی ثبت کرده و ارسال کنند!
کاربردها:
-
جمعآوری بازخورد شخصیتر: از پاسخدهندگان بخواهید تا نظرات یا پیشنهادات خود را بهصورت صوتی بیان کنند تا ارتباطی مؤثرتر و ملموستر برقرار شود.
-
افزایش سرعت و راحتی: برای کاربرانی که تایپ کردن برایشان دشوار است، یا بهراحتی نمیتوانند تایپ کنند، پاسخهای صوتی راهحل ساده و سریعتری خواهد بود.
-
بهبود تجربه کاربری: با افزودن نوع سوال “ضبط صدا”، تجربه کاربری جذابتر میشود، بهویژه برای فرمهایی که نیاز به پاسخهای توضیحی یا دقیق دارند.
این قابلیت در نوع سوال “آپلود فایل” در دسترس شماست.
اشتراکگذاری متنوعتر در وب

در بخش «ارسال» (نمایش در صفحات وب)، میتوانید پرسشنامهٔ خود را به چهار روش جدید به اشتراک بگذارید: ویجت، کشویی، اسلایدر و تمامصفحه. این حالتهای نمایش به شما امکان میدهند تا بهراحتی و با هر سبک طراحی، فرمهای خود را در سایت منتشر کنید.
اطلاعرسانی از طریق پیامرسان

در کاربری حرفهای و سازمانی پُرسلاین، این امکان فراهم شده است که از طریق پیامرسانهایی مانند «بله» و «تلگرام»، بلافاصله پس از ثبت پاسخ جدید، شما یا اعضای گروه و کانال مدنظر، مطلع شوید.
چیدمان عکسها در سؤالهای پرسشنامه

با استفاده از ویژگی چیدمان عکسها در سوالهای پرسشنامه، میتوانید به هر سوال ظاهری منحصربهفرد و جذاب بدهید و تجربه کاربری بهتری برای مخاطبان خود ایجاد کنید. این ویژگی به شما این امکان را میدهد تا با افزودن تصاویر به سوالات، فرمهای خود را بهصورت بصری جذابتر و حرفهایتر طراحی کنید.
پس از افزودن تصویر به هر سوال، میتوانید موقعیت قرارگیری تصویر را بهطور دقیق تنظیم کنید تا در دستگاههای مختلف (دسکتاپ و موبایل) بهترین نمایش را داشته باشید. این ویژگی نه تنها ظاهر فرم شما را بهبود میبخشد، بلکه تعامل کاربران با فرم را نیز افزایش میدهد.
امکان انتخاب پرچم کشور برای وارد کردن شماره موبایل
با افزودن ویژگی انتخاب پرچم کشور، پاسخدهندهها در هر نقطهای از دنیا میتوانند بهراحتی شماره موبایل خود را با پیششماره صحیح وارد کنند.
تکرار سوالها در پرسشنامه دیگر

سوالهای ایجادشده را از پرسشنامه مبدا در پرسشنامه مقصد تکرار کرده و در زمان خود برای ایجاد مجدد سوالهای مشترک صرفهجویی کنید.
یکپارچگی پُرسلاین با سامانههای پیامکی محبوب کاربران

اگر مایلید پیامکهای اطلاعرسانی و احراز هویت را از طریق سرشماره خدماتی اختصاصی خود ارسال کنید، کافیست با مراجعه به پروفایل کاربری، سامانه پیامکی خود را به پُرسلاین متصل کنید.
این سامانههای پیامکی با پُرسلاین یکپارچه هستند:
کاوهنگار، مدیانا، ملی پیامک، ایدهپردازان (sms.ir)، قاصدک، پیامرسان، پارسگرین
افزایش دسترسیپذیری برای کاربران کمبینا و نابینا
ما در سرویس پُرسلاین در راستای مسئولیت اجتماعی خود، توجه ویژهای به دسترسیپذیری برای تمامی کاربران، از جمله افراد کمبینا و نابینا داریم. با بهبود دسترسیپذیری صفحه پاسخدهی بهگونهای که برای نرمافزارهای خواننده صفحه (Screen Reader) بهینه شده باشد، تلاش کردهایم تا کاربران کمبینا و نابینا نیز بتوانند بهراحتی و بدون مشکل با سرویس ما تعامل کنند.
متنوعتر شدن فونتها در فاز طراحی
با اضافه شدن فونتهای جدید به فاز طراحی پُرسلاین، شما اکنون انتخابهای بیشتری برای سفارشیسازی ظاهر فرمها و نظرسنجیها دارید. این تغییر به شما این امکان را میدهد تا طراحیهایی جذابتر، متنوعتر و متناسب با برند خود داشته باشید و تجربه کاربری بهتری برای مخاطبهای خود فراهم کنید.
تغییر رنگ فونت و پسزمینهٔ متن سؤال

با تغییر رنگ فونت یا هایلایت متن سؤال، میتوانید توجه مخاطبان را به بخش مدنظر جلب کرده و دادههای باکیفیتتری جمعآوری کنید.
جداکننده هزارگان در نوع سوال عددی
با اضافه شدن ویژگی جداکننده هزارگان در نوع سوال عددی، پاسخدهندگان شما میتوانند اعداد را با دقت و راحتی بیشتری وارد کنند. جداکننده هزارگان باعث میشود اعداد خواناتر شده و از اشتباهات تایپی یا وارد کردن اعداد نادرست جلوگیری شود.
برچسب زدن به پرسشنامهها

با تعریف برچسبها، پرسشنامهها را راحتتر و سریعتر سازماندهی کنید. برچسبها امکان گروهبندی بر اساس موضوع، پروژه یا اولویت را فراهم میکنند.
بازیابی سؤال و پاسخ
با اضافه شدن قابلیت بازیابی سوال و پاسخ در پرسلاین، دیگر نگران از دست رفتن دادههای خود نباشید. با مراجعه به بخش حذفشدهها میتوانید پرسشنامه، پاسخ یا سوالهای حذفشده را بازیابی کنید.
بهبود عملکرد و پایداری سرویس با تغییر معماری
با بهروزرسانی معماری سرویسهایمان توانستیم عملکرد و پایداری سیستم را بهطور قابلتوجهی بهبود بخشیم. این تغییرات شامل انتقال برخی سرویسها به معماری توزیعشده، مانیتورینگ دقیق و شناسایی گلوگاهها، پردازش ناهمگام برخی درخواستها و به کارگیری مکانیزمهایی برای شناسایی ترافیک نامعتبر و اولویتبندی درخواستهاست. این تغییرات باعث میشود که بتوانیم در برابر همزمانی بالا و مواجهه با بار زیاد، تابآوری بیشتری داشته باشیم.
ایجاد محدودیت در تعداد پاسخها

ظرفیت پاسخ به هر گزینه را در سوالهای چندگزینهای، چندگزینهای تصویری و لیست کشویی مشخص کنید. از این ویژگی میتوانید برای نوبتدهی، توزیع بهتر پاسخها و … استفاده کنید.
کاربردها:
-
ثبتنام برای رویدادها یا دورههای خاص: اگر ظرفیت ثبتنام برای یک رویداد یا دوره محدود است (مثلاً ۱۰۰ نفر)، میتوانید تعداد ثبتنامها را برای هر گزینه محدود کنید تا از پر شدن سریع ظرفیتها جلوگیری شود.
-
برنامههای تخفیف یا پیشنهادات ویژه: اگر قصد دارید یک تخفیف یا پیشنهاد ویژه تنها برای تعداد محدودی از مشتریان ارائه دهید (مثلاً تخفیف ۵۰% برای ۵۰ نفر اول)، میتوانید تعداد انتخابها را محدود کرده و پس از رسیدن به این تعداد، پاسخدهندگان دیگر قادر به انتخاب این گزینه نخواهند بود.
-
برنامههای عضویت یا درخواستها: برای جمعآوری درخواستها یا عضویتهای محدود (مثل پذیرش تعداد خاصی از اعضا برای یک باشگاه یا تیم خاص)، با تعیین محدودیت در تعداد پاسخها، میتوانید اطمینان حاصل کنید که ظرفیت تکمیل نشود.
از این مسیر فعال کنید:
تنظیمات > پیشرفته > محدودیت تعداد پاسخها
پُرسلاین محبوبترین و مورداستفادهترین فرمساز، پرسشنامهساز و آزمونساز در میان کاربران ایرانی است. ما متعهد به توسعه این سرویس از جنبه افزودن امکانات جدید و افزایش کیفیت آن هستیم. در مسیر توسعه، نظرات و پیشنهادهای کاربران همواره بالاترین اولویت را برای تیم ما داشته است. بنابراین خوشحال میشویم که به ما در خلق تجربهای بهتر کمک کنید و از طریق ایمیلsupport@porsline.ir پیشنهادهای توسعهای مدنظر خود را با ما در میان بگذارید.
از همراهی شما در این مسیر سپاسگزاریم و امیدواریم در سال آینده، بتوانیم بهطور مستمر تجربهای بهتر و بینظیرتر برای شما خلق کنیم.
همین حالا حساب کاربری رایگان خود را بسازید و ساخت پرسشنامههایتان را شروع کنید.
ساخت حساب کاربری رایگانخبرنامه پُرسلاین
با عضویت در خبرنامهی وبلاگ ما، جدیدترین مقالات حوزهی تجربه مشتری، منابع انسانی، بازاریابی و توسعه کسب و کار را در ایمیلتان دریافت کنید.
خبری از اسپم و تبلیغات هرروزه نیست. متعهدیم که تنها مقالات مفید و محبوبمان را برای شما ارسال کنیم.