سازمان‌ها سیستم مدیریت ارتباط با مشتریان(CRM) را با اهداف متفاوتی انتخاب و پیاده‌سازی می‌کنند. از مدیریت اطلاعات تماس و سرنخ‌های فروش گرفته تا بخش‌بندی مشتریان و سفارشی‌سازی کمپین‌ها و پیشنهادهای فروش برای هر گروه از مشتریان. گذشته از هر هدفی که سازمان از پیاده‌سازی سیستم CRM دنبال می‌کند، موفقیت نهایی در گرو این است که اطلاعات موجود در پایگاه داده CRM تا چه میزان دقیق است. 

پیمایش آنلاین(Online Survey) راه‌حل قطعی برای جمع‌آوری داده با‌کیفیت از سرنخ‌های فروش و مشتریان بالقوه و فعلی است. در ادامه با سه راهکار استفاده از پیمایش برای افزایش موفقیت قیف فروش سازمان و نحوه یکپارچگی سیستم CRM و پیمایش آنلاین آشنا شوید. 

۱. پروفایل مشتری و سرنخ‌های فروش را شکل دهید. 

به کمک پیمایش می‌توانید اطلاعات جامعی در خصوص سایز شرکت‌ها، بودجه آن‌ها، مسایل پیش‌روی کسب‌و‌کار در موارد B2B و علائق و سلایق سرنخ‌های فروش و مشتریان بالقوه و بالفعل در موارد B2B و B2C جمع‌آوری کنید. پیمایش آنلاین کمک خواهد کرد این اطلاعات را از کلیه کانال‌ها مانند شبکه‌های اجتماعی، موبایل، وب‌سایت، کمپین‌های تبلیغاتی، وبینارها و ... به راحتی و سریع گرد‌آوری کنید، فرایند ارزیابی سرنخ‌های فروش و بخش‌بندی مشتریان برای ارائه پیشنهادهای هدفمند را انجام دهید و داده‌های سیستم CRM را به‌روز نگه دارید. 

۲. بازخورد مشتری در هر مرحله از چرخه عمر مشتری را جمع‌آوری کنید.

بیش از ۹۰ درصد شرکت‌های موفق دنیا، برنامه‌های منظم و دوره‌ای ارزیابی رضایت و وفاداری مشتری دارند. دریافت بازخورد از مشتری در نقاط کلیدی ارتباط سازمان با وی به درک پیشران‌های رضایت و وفاداری کمک می‌کند و موارد نارضایتی را پیش از آن‌که تبدیل به بحران و ریزش مشتری شود، قابل شناسایی می‌کند. 

با یکپارچگی سیستم CRM و پیمایش آنلاین، روند دریافت بازخورد و ثبت آن در پایگاه داده CRM خودکار خواهد شد. به این ترتیب سازمان کافی است نقاط کلیدی ارتباطی مانند پس از خرید، پس از برگزاری جلسه آموزشی، بعد از یک تماس درخواست خدمت پشتیبانی یا بعد از کنسل کردن خدمت را شناسایی کند، پیمایشی مختص به هر مرحله را طراحی کند تا به صورت خودکار بعد از هر تعاملی برای مشتری ارسال شود و بازخورد وی جمع‌آوری شود.

با این رویکرد به تجربه مشتری، درک نقاط قوت و ضعف در هر مرحله و یافتن ریشه رضایت و وفاداری یا نارضایتی و عدم وفاداری آسان می‌شود، هر واحد سازمانی می‌تواند اقدام‌های بهبودی خاص خود را به سرعت تعریف کند و همواره سیستم CRM به عنوان پنجره واحد برای دسترسی به کلیه اطلاعات هر مرحله از چرخه عمر مشتری به‌روز باقی خواهد ماند. 

۳. بخش‌بندی مشتریان را در خلال پیمایش انجام دهید.

پیمایش آنلاین این قابلیت را دارد که در هر مرحله متناسب با پاسخ‌هایی که به سوال‌ها داده شده است، یک یا چند برچسب/تگ به آن پاسخ‌دهنده اختصاص داده شود و ایمیل‌هایی برای پیگیری وضعیت آن مشتری بلافاصله به واحدهای سازمانی مرتبط ارسال شود. به این ترتیب با یکپارچگی سیستم CRM و پیمایش آنلاین، بخش‌بندی مشتریان به صورت خودکار انجام می‌شود و داده‌ها به صورت آنی به‌روز می‌شوند. 

یکپارچگی سیستم CRM و پیمایش آنلاین سبب خواهد شد:

  • سرنخ‌های فروش بیشتری را به فروش تبدیل کنید.
  • پیشنهاد‌های تبلیغاتی و فروش هدفمند‌تری ارائه دهید.
  • چرخه عمر مشتری و تجربه وی با سازمان را راحت‌تر دنبال کنید.
  • بخش‌بندی مشتریان به کمک داده‌های جدید را به صورت آنی انجام دهید.
  • از ثبت داده تکراری و دریافت چندین باره اطلاعات از مشتریان جلوگیری کنید.
  • هزینه‌ نیروهای فنی جهت نگهداری چندین پایگاه داده ایزوله را کاهش دهید. 
  • در جمع‌آوری و تحلیل داده‌های مربوط به سرنخ‌های فروش و مشتریان صرفه‌جویی مالی و زمانی کنید.
  • و نهایتا سیستم CRM را به یک پنجره واحد و به‌روز از اطلاعات مشتریان تبدیل کنید.

برای آشنایی با امکانات راهکار سازمانی پُرس‌لاین و نحوه یکپارچگی آن با سیستم CRM، با ما تماس بگیرید