وقتی اسم پاپ‌آپ به گوش می‌خورد، تجربه آزاردهنده پاپ‌آپ‌های تبلیغاتی اسپم که مدام روی صفحه ظاهر می‌شوند به ذهن خطور می‌کند. استفاده غلط و نادرست از پاپ‌آپ باعث شده چنین ذهنیتی ایجاد شود. به عنوان مثال اسپمرها از ایمیل مارکتینگ نیز سوء‌ استفاده کرده و می‌کنند ولی سازمان‌ها و افراد فراوانی هستند که به‌درستی از ایمیل مارکتینگ استفاده می‌کنند و از نتایج آن راضی هستند. بنابراین پاپ‌آپ اگر به درستی استفاده شود می‌‌تواند شیوه اثربخشی برای نمایش پرسشنامه آنلاین و جمع‌آوری داده باشد. 

چند توصیه در استفاده از پاپ‌آپ برای نمایش پرسشنامه آنلاین

۱) پاپ‌آپ را بلافاصله با ورود بازدیدکننده به وب‌سایت نمایش ندهید. هدف افراد، بازدید صفحات وب‌سایت است نه پاپ‌آپی که شما موردنظر دارید. طوری برنامه‌ریزی کنید که پاپ‌آپ بعد از ۳۰ ثانیه الی ۱ دقیقه نمایش داده شود. در پُرس‌لاین، ما تجربه کاملا متفاوتی از پاپ‌آپ را ایجاد کرده‌ایم به گونه‌ای که بازدید‌کننده در صورت تمایل و به اختیار خود می‌تواند پرسشنامه را به شکل پاپ‌آپ باز کند. طراح مطالعه می‌تواند یک دکمه یا لینک با متن دعوت موردنظرش را ایجاد کند و بعد از کلیک بازدید‌کننده روی این دکمه یا لینک است که پرسشنامه به شکل پاپ‌آپ نمایش داده می‌شود. 

نمایش پرسشنامه به شکل پاپ‌آپ در پُرس‌لاین

۲) پیامی شفاف و واضح را روی پاپ‌آپ یا دکمه‌ای که منجر به نمایش پرسشنامه می‌شود، قرار دهید. بازدید‌کننده باید تفاوت این پاپ‌آپ را با تبلیغات رایج درک کنند. 

۳) پاپ‌آپ را در محل مرتبطی از وب‌سایت قرار دهید. به کمک کد HTML ای که از پُرس‌لاین دریافت می‌کنید، می‌توانید پاپ‌آپ را در هرجایی از وب‌سایت خود قرار دهید تا بازدیدکنندگان بدون ترک صفحه وب‌سایت بتوانند سریع و راحت به شما فیدبک بدهند. 

و در نهایت برای رسیدن به اثربخش‌ترین شیوه نمایش پرسشنامه از میان سه روش به‌اشتراک‌گذاری لینک در شبکه‌های اجتماعی، نمایش به صورت پاپ‌آپ و قراردادن در وب‌سایت باید تعداد بازدید، تعداد پاسخ‌ها و میانگین مدت زمان پاسخگویی به پرسشنامه آنلاین را به دقت زیر نظر بگیرید و برای موضوع‌های مختلف مورد مطالعه، از شیوه مناسب‌تر استفاده نمایید.